در گفت‌و‌گو با پانا

ذوالقدر، نماینده مجلس: قانونی درباره اخذ اجازه از همسر برای کوهنوردی زنان متاهل نداریم

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به بخشنامه هیات کوهنوردی خراسان رضوی درباره الزامی شدن اجازه همسر برای کوه‌نوردی زنان متاهل خراسان‌رضوی واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۷۰۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ذوالقدر، نماینده مجلس: قانونی درباره اخذ اجازه از همسر برای کوهنوردی زنان متاهل  نداریم

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا در این باره گفت: چنین قانونی در کشور نداریم که برای کوهنوردی زنان اجازه همسر یا ولی نیاز باشد و این موضوع فقط برای دانش‌آموزانی است که به سن قانونی نرسیده‌اند اما برای زنانی که بالای 18 سال سن دارند و عاقل و بالغ هستند، نشان‌دهنده تنگ‌نظری‌هاست و مبنای قانونی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کسی حق ندارد بخشنامه‌ای صادر کند و سلیقه‌ای عمل کند، گفت: همه ما تابع قانون هستیم و هیات کوه‌نوردی خراسان رضوی مانند سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز باید بر اساس اساسنامه وزارت ورزش عمل کند که البته این موضوع در اساسنامه وزارت ورزش وجود ندارد و ظاهرا یک بخشنامه داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هر کسی که این بخشنامه را صادر کرده است اعمال سلیقه کرده است چون چنین موضوعی در اساسنامه وزارت ورزش وجود ندارد و همه فدراسیون‌ها باید طبق اساسنامه عمل کنند. هیچ کس هم اجازه ندارد بدون اعمال قانون اقدام کند.

ذوالقدر درباره ورود فراکسیون زنان مجلس به موضوع مذکور نیز گفت: ما هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم و باید بررسی شود که صحت دارد یا نه و اگر صحت داشته باشد، در فراکسیون مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

هیات کوهنوردی خراسان‌رضوی روز 13 آبان ماه امسال در بخشنامه‌ای به باشگاه‌های این استان اعلام کرد که اجازه همسر زنان متاهل و اجازه ولی زنان مجرد و زیر ۲۰ سال برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی الزامی است.

تصویر بخشنامه هیات کوه‌نوردی خراسان رضوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار