توضیح رئیس شورا درباره چرایی کاهش آرای آخوندی به ۱۰ رای

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چگونه رای اعضای شورای شهر به عباس آخوندی از ۱۶ رای به ۱۰ رای رسید، گفت علت اصلی این امر حضور نامزدها در کمیسیون‌ها بود و اعضای کمیسیون ها به صورت جدی جلساتی برگزار کرده و بحث‌های طولانی درباره انتخاب شهردار داشته‌اند.

کد مطلب: ۸۶۹۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
توضیح رئیس شورا درباره چرایی کاهش آرای آخوندی به ۱۰ رای

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصدومین جلسه این شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران عنوان کرد: من صبح امروز انتصاب آقای حناچی را امضا کردم و برای وزارت کشور ارسال کردم.

وی افزود: در جلسه امروز شورا تعداد زیادی نام که برای خیابان‌های شهر تهران از سوی کمیسیون نامگذاری شورا تعیین شده بود به تصویب رسید.همچنین رد لایحه بخشودگی جرائم ریالی برای پرونده‌های جزئی از سوی کمیسیون تخصصی در این جلسه به تصویب رسید.برای رد این لایحه دلایل زیادی مطرح شد و از نظر من توضیحات کافی داده نشده بود و اعضای شورا در خصوص این لایحه توجیه نبودند و به همین خاطر این لایحه رد شد.

محسن هاشمی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد اصلاحیه بهای بازدید از باغ پرندگان بود که از سال 94 تعیین قیمت نشده بود. این اصلاحیه نیز به تصویب شورای شهر تهران رسید.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به اینکه صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر در خصوص موضوع تعیین سرپرست برای شهرداری تهران بحث و تبادل نظر شد، اظهار کرد: با توجه به خبری که به نقل از آقای سراج (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) منتشر شده بود اعضا به این نتیجه رسیدند که باید فرصت برای انتخاب شهردار تهران را 15 یا 16 آذر حساب کنند. ثبت قانون منع بکارگیری بازنشستگان در روزنامه رسمی، 31 شهریور بوده و با توجه به سخنان آقای سراج ما 76 روز از این زمان فرصت داریم تا شهردار را انتخاب کنیم؛ بنابراین احتیاجی به تعیین سرپرست نخواهیم داشت؛ مگر اینکه آقای افشانی بخواهد شهرداری را زودتر ترک کند.

هاشمی رفسجانی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه دیروز در فضای مجازی اخبار کذب زیادی در رابطه با کاندیداهای شهرداری تهران و رد صلاحیت آنان پخش شده بود، گفت: من روزی که پنج نامزد شهرداری تهران انتخاب شدند نامه‌ای را برای وزارت اطلاعات ارسال کردم اما پاسخ مکتوبی به ما ندادند. در نتیجه منتظر می‌شویم تا وزارت کشور در این رابطه استعلام کند و به ما جواب دهد. امیدواریم وزارت کشور نامزد انتخابی شورا را تایید کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چگونه رای اعضای شورای شهر به عباس آخوندی از ۱۶ رای به ۱۰ رای رسید، گفت: علت اصلی این امر حضور نامزدها در کمیسیون‌ها بود ما به صورت جدی جلسات کمیسیون‌ها را برگزار کردیم و بحث‌های طولانی داشتیم. فکر می‌کنم مذاکرات کمیسیون‌ها در تعیین نظر اعضا نقش اساسی داشت که البته این امر طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار