بخش عمده‌ای از عملیات جستجو و نجات در زلزله کرمانشاه در تاریکی مطلق انجام شد

تهران (پانا) - دبیر ستاد مدیریت بحران گفت در زلزله کرمانشاه بخش عمده‌ای از عملیات جستجو و نجات در تاریکی مطلق انجام شد که یک رکورد در زمینه انتقال مصدومان ثبت شد.

کد مطلب: ۸۶۹۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بخش عمده‌ای از عملیات جستجو و نجات در زلزله کرمانشاه در تاریکی مطلق انجام شد

اسماعیل نجار در نشست خبری تشریح خدمات دولت به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه با بیان اینکه ملت ایران و اقشار مختلف مردم در حادثه تلخ زلزله کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند و همت خود را در این حادثه به میدان آوردند، اظهار کرد: همه دستگا‌ه‌های اجرایی، ماموریتی در زمان حادثه دارند که با عنایت به ماموریت خود ایفای نقش می‌کنند. زلزله کرمانشاه روز ۲۱ آبان ماه سال گذشته با بزرگای ۷.۳ ریشتر در سرپل ذهاب کرمانشاه رخ داد. مجروحان این حادثه هفت هزار و ۸۱۷ نفر بودند و ۶۲۱ نفر کشته شدند که از تعداد کشته‌ها ۳۴۲ نفر زن و ۲۷۲ نفر مرد بودند.
وی افزود: با توجه به اینکه ساعت وقوع زلزله در تاریکی رخ داد، بخش عمده‌ای از جستجو و نجات در ساعات اولیه و ۹ ساعت در تاریکی مطلق انجام شد که یک رکورد در زمینه انتقال مصدومان ثبت شد.
نجار ادامه داد: پس از وقوع حادثه کمتر از یکساعت جلسه ستاد بحران تشکیل شد و دریافت اطلاعات از طریق مسئولان انجام شد و نهایتا تمام نیروهای امدادی آماده باش بودند و به منطقه اعزام شدند و این اقدامات تحت فرماندهی و ریاست وزیر کشور برگزار شد.
وی ادامه داد: عملیات امداد و نجات در روستاها با کمک هلال احمر به سپاه واگذار شد و در شهر به ارتش سپرده شد و وزیر کشور و بهداشت در منطقه حضور پیدا کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
نجار ادامه داد: برای انتقال هر نفر ۲۵۰ کیلومتر تردد انجام شد. شش جلسه هماهنگی مدیریت بحران تشکیل شد. حدود ۱۰۰ هزار بسته غذایی طی ۷۲ ساعت و یک هفته توزیع شد.
دبیر ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد: اعزام تیم‌های سیار بهداشتی و درمانی و کاهش مشکلات و استقرار ۱۴۷ کانکس بهداشتی و تامین چهار هزار کانکس سرویس بهداشتی نیز از دیگر اقداماتی است که انجام شد.
وی تصریح کرد: شهرداری تهران نیز نسبت به جمع‌آوری زباله اقدام کرد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.
نجار اضافه کرد: با توجه به وسعت حادثه ۳۶ ساعت پس از حادثه دولت مصوبه داشت و تخصیص اعتبار داد و افزایش سقف تسهیلات از ۳۰ میلیارد تومان شهری به ۴۰ و ۵۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار