معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

فطرت گرایی رویکرد آموزش وپرورش در سند تحول است

بجنورد (پانا)-معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:رویکرد ما در سند تحول فطرت گرایی است و این در فلسفه اموزش و پرورش نهادینه شده است.

کد مطلب: ۸۶۹۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فطرت گرایی رویکرد آموزش وپرورش در سند تحول است

علی خوش آینه درگردهمایی مدیران متوسطه اول دربرنامه ویژه مدرسه در شهرستان شیروان گفت:بر اساس سند تحول محتوای کتاب ها تغییر کرده ا ست ،درس ملی و برنامه ویژه مدرسه با هم در ارتباط هستند امروز نحوه تدریس هنوز به صورت سنتی صورت میگیرند.

وی ادامه داد:رویکرد کتاب فطرت گرایی توحیدی ست و برای دانش اموزان دوگانگی ایجاد نکنید،دانش اموز محتوا را با تدریس معلم یکی ببیند.

خوش آینه گفت:مدرسه یکی از نهادهای تمدنی است که از گذشته های بسیار دور در توسعه و اعتلای فرهنگی تمدنها نقش مهمی ایفا کرده است. در واقع وجود مدرسه نشانه متمدن بودن جامعه است. در عصر حاضر مدرسه هنوز چنین نقشی را ایفا می کند. بنابر این در ایجاد تمدن نوین اسلامی باید به این نقش و جایگاه مدرسه که در تجربه بشری نمود داشته است توجه کافی شود.

وی افزود: ایجاد یک تمودن نوین مستلزم نهادهای فرهنگی است که بنیادها و پایه ها تمدن را استوار می سازدو مدرسه یک از این نهادهاست. با عنایت به این که ایران بعد از انقلاب داعیه تمدن سازی بر اساس آموزه های اسلام را دارد.

مریم رنجبر رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی هم در این گرد همایی گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد بعد از فیلم فجر از مهمترین جشنواره های آموزشی می باشد که دارای جایگاه ویژه ای است.

وی ادامه داد: هدف این جشنواره بیان اهداف آموزشی وتربیتی از طریق فیلم می باشد و در صدد آن هستیم که همکاران ، دانش آموزان ودانشجو معلمان داخل استان را به سمت تولیدات هنری سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار