محمد زادمهر *

نایب‌قهرمانی سربلند

تیم پرسپولیس با همه بضاعت‌ها و امکاناتی که در اختیار داشت تا مرحله فینال حاضر شد که این قابل احترام است و نماینده شایسته‌ای برای فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها بود. بازی پیروزی و باخت دارد، اما به‌نظرم پرسپولیس با وجود نایب‌قهرمانی همچنان سربلند است.

کد مطلب: ۸۶۹۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد

با وجود اینکه پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه بود، اما برانکو برای هر بازی یک راه حل پیدا می‌کرد و بازیکنان جوان به‌خوبی توانستند جایگزین خوبی برای نفرات اصلی باشند. بازیکنان پرسپولیس با همه توان و ظرفیت خود برابر کاشیما بازی کردند. مالکیت و حفظ توپ در اختیار پرسپولیس بود و اگر علیپور، منشأ و رسن از موقعیت‌های به‌دست آمده نهایت استفاده را می‌کردند این بازی را پیروز می‌شدیم.

تیم‌های حاضر در غرب آسیا خیلی وقت است که در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نشدند اما حضور پرسپولیس در فینال شروع خوبی برای فوتبال کشورمان است و مطمئن باشید سال دیگر نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها بهتر ظاهر می‌شوند. شاید غیرت ایرانی در کوتاه مدت جواب بدهد، اما برای موفقیت در درازمدت باید کار‌های زیر بنایی صورت بگیرد. بازیکنان ما با همه وجودشان بازی کردند و اگر توپ‌ها وارد دروازه تیم کاشیما می‌شد این همه از عملکرد بازیکنان انتقاد نمی‌شد. در خصوص برنامه اختتامیه، به‌نظرم مراسم باشکوهی برگزار شد و فینال خوبی را شاهد بودیم و تنها چیزی که در این بازی وجود نداشت گل و برد پرسپولیس بود. البته جای تعجب است که سرمربی تیم‌ملی در این بازی حساس حضور نداشت تا انگیزه بازیکنان افزایش یابد.

مقامات بلند مرتبه فوتبال در ورزشگاه حضور داشتند، اما کی‌روش حضور نداشت. مهم این بود که پرسپولیسی‌ها هر چه در توانشان بود نشان دادند و با غیرت ایرانی خود بازی کردند. به‌نظرم مسئولان باشگاه پاداش به‌دست آمده در لیگ قهرمانان آسیا را باید صرف زیر ساخت‌های اساسی باشگاه کنند و زمین خوب برای رده‌های سنی تیم خود مهیا کنند. همچنین پرسپولیس در لیگ برتر کار سختی پیش‌رو دارد چرا که خسته به این مسابقات بر می‌گردد و هنر برانکو این است که تیمش را بازسازی کند. تماشاگران زیادی به ورزشگاه آزادی آمده بودند و باید از این پتانسیل به خوبی استفاده شود. همچنین از هواداران تشکر می‌کنم که با نظم و انضباط و بدون رفتار غیر اخلاقی فقط به تشویق تیم محبوب خود پرداختند و این‌گونه برخورد تماشاگران قابل احترام است.

منبع: آرمان

* پیشکسوت پرسپولیس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار