شهردار شیراز تاکید کرد: لزوم ایجاد فرصت شغلی مناسب برای نخبگان در کشور

شیراز (پانا) - شهردار شیراز در آیین تقدیر از دانش آموزان مدال آور فارس در المپیاد های علمی و سلول های بنیادی کشور در دبیرستان دخترانه فرزانگان ناحیه دو شیراز، گفت: تصمیم گیرندگان اصلی در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش و صنعت باید با همکاری هم کاری کنند که فرصت اشتغال موثر و مناسب برای نخبگان ما فراهم شود .

کد مطلب: ۸۶۹۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شهردار شیراز تاکید کرد: لزوم ایجاد فرصت شغلی مناسب برای نخبگان در کشور


حیدر اسکندر پوردر این آیین گفت: سرمایه معنوی و مادی در هر کشوری نیروهای نخبه جامعه است و ما در طول تاریخ همواره به وجود افراد نخبه افتخار می کنیم البته کسانی که با مال و ثروت خویش کار خیر انجام می دهند هم در زمره نخبگان جامعه هستند که در شیراز ما سرآمد خیّرین را داریم و جای جای این شهر حکایت از خیّری است که با مال خود برای شهر شیراز فرصت آفرید.

اسکندر پور مشکل اشتغال افراد تحصیل کرده را موجب نگرانی و کاهش انگیزه تحصیل دربین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دانشجویان چه بسا با رتبه های خوب وارد مراکز آموزش عالی می شوند اما پس از مدتی انگیزه لازم را برای خوب درس خواندن از دست می دهند که این امر ناشی ازاین است که بحث اشتغال در جامعه با چالش روبرو است .

وی با اظهار تاسف از جذب نخبگان توسط دانشگاه های تراز اول دنیا که فرصت را از کشور و دانشگاه های کشور می گیرند، گفت: ما در این زمینه با چالش روبرو هستیم .

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: همانطور که معمولا کلاس خوب وابسته به دانش آموزان خوب و رقابت سالم هست، در این زمینه نیازمند حضور دانشجویان نخبه در دانشگاه ها ی تراز اول هستیم.

اسکندر پور گفت :هر چند جذب نخبگان در نگاه اول فرصتی است برای افراد جامعه، اما واقعیت این است که کمتر شاهد بازگشت این سرمایه و انرژی به عرصه تولید علم و ثروت در کشور هستیم.

شهردار شیراز گفت : تصمیم گیرندگان اصلی در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش و صنعت باید با همکاری هم کاری کنند که فرصت اشتغال موثر و مناسب برای نخبگان ما فراهم شود .

وی اظهار داشت : در فضای اداری ما تفاوت چندانی بین رشته های تحصیلی وجود ندارد وافراد علی رغم کار در حوزه تخصصی با افراد غیر متخصص همسان حقوق دریافت می کنند که این خود باعث کاهش انگیزه در بین افراد می شود ؛در این زمینه باید بنا به موقعیت کاری تخصص مربوطه به کارگیری شود .

اسکندر پور افزود: این که نظام پرداخت ما در تمام دستگاه ها یکسان هست و فقط سطح مدرک تحصیلی را در نظر می گیرند باعث کاهش انگیزه در انتخاب رشته های مختلف می شود و در این راستا با کمال تاسف شاهدکاهش تحصیل در رشته های ریاضی فیزیک هستیم و این خود یک ضعف است که با گذشت زمان متوجه می شویم در خیلی از حوزه ها ما متخصص لازم در رشته های مورد نیاز را نداریم .

وی اشاره کرد ما در نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی نیازمند تحول هستیم و تاخیر در آن به شدت خسارت بار است .

اسکندر پور با تبریک به اولیا و دانش آموزان گفت : بهترین هدیه ای که فرزندان می توانند به پدران و مادران بدهند این است که باعث سربلندی آنان بشوند که شما امروز باعث سربلندی خانواده هایتان هستید .

شهردار شیراز به دانش آموزان تاکید کرد : ما در هر سطحی از موفقیت علمی و مادی که باشیم باز هم متعلق به کشور مان هستیم و دانش شما باعث سربلندی کشور است و ما نیازمند حضور بیشتر در کنار هم هستیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار