معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد:

برگزاری دوره آموزش شهروندی در ۶۵ مدرسه شهر تبریز در سال تحصیلی جدید

کتب آموزش شهروندی ویژه مقاطع تحصیلی برای اولین بار در کشور

تبریز(پانا)- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد: از آغاز سال تحصیلی جدید دوره آموزش شهروندی در ۶۵ مدرسه شهر تبریز برگزار شده است.

کد مطلب: ۸۶۹۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزش شهروندی در ۶۵ مدرسه شهر تبریز در سال تحصیلی جدید

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، با اعلام این خبر گفت: آموزش شهروندی گامی مهم و ماندگار است و انجام و توسعه این آموزش می‌تواند روحیه همکاری دانش آموزان و خانواده‌ها را در حفظ و توسعه فرهنگ شهروندی آماده کند.

وی از تدوین کتب آموزش شهروندی ویژه مقاطع تحصیلی برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی در سرفصل‌های آموزش عمومی و احترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، غنی سازی اوقات فراغت، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ارائه خواهد شد .

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان در کنار آموزش‌های تئوریک درسی می‌تواند باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شهروندی شود.

حمیدی افزود: شهرداری تبریز مصمم است برای اولین بار در کشور بتواند مبحث آموزش های شهروندی را از سنین پایه و مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استان اجرایی کند تا در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان، شاهد پیشرفت در مشارکت‌های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده مابین شهرداری تبریز و آموزش و پرورش اظهار کرد: بحث ارائه آموزش‌های شهروندی در مدارس با اهتمام شهردار تبریز و انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش استان از بهمن ماه سال گذشته وارد فاز عملیاتی شد و در تلاش هستیم سال تحصیلی جاری در تمام مدارس دولتی بتوانیم طرح آموزش شهروندی را اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار