رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس خبر داد:

کسب ده مدال کشوری و جهانی المپیادهای علمی توسط دانش آموزان فارس طی سه سال اخیر/ خانه المپیاد از نیازهای ضروری فارس است

شیراز (پانا) - رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان آموزش و پرورش فارس گفت: هدف از برگزاری المپیادهای علمی ،پرورش استعدادها ، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد بنفس و پرورش روحیه تفکر و خلاقیت در دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۶۹۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب ده مدال کشوری و جهانی المپیادهای علمی توسط دانش آموزان فارس طی سه سال اخیر/ خانه المپیاد از نیازهای ضروری فارس است

کرامت اله شرفی در آیین تقدیر از دانش آموزان مدال آورفارس در المپیاد های علمی و سلول های بنیادی کشور در دبیرستان دخترانه فرزانگان ناحیه دو شیراز ، گفت: هدف از برگزاری این همایش تجلیل از عزیزان مدال آور و دست اندرکاران المپیادهاست .

شرفی با بیان اینکه" هدف ازالمپیاد کسب مدالهای رنگارنگ نیست" گفت: کسب این مدالها نمادی از پیشرفت و فعالیت دانش آموزان است، چراکه المپیادهای علمی جایگاهی برای پرورش استعدادها ،تقویت روحیه خودباوری و اعتماد بنفس و تفکر و خلاقیت در دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین انرژی که برای اینکار مصرف می شود در برداشتن گام اول است گفت: همیشه برای کسب موفقیت و رسیدن به قله های افتخار نیازمند برداشتن قدم اول خواهیم بود و این گام که برداشته شد در پی آن موفقیتها نیز یکی پس از دیگری کسب می شوند .

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس خطاب به دانش آموزان برگزیده گفت: شما عزیزان الگوی افتخار برای همه جوانان و نوجوانان کشور هستید؛ شمایید که اهداف خود را به درستی و روشنی مشخص نمودید و با برنامه ریزی و پشتکار و لیاقت خود توانستید به این مقام برسید لذا همه ما به شما افتخار می کنیم .

وی در تشریح نحوه برگزاری این المپیادها گفت: المپیادهای علمی کشور در 8 رشته ادبی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضی، علوم کامپیوتر و اخیرا سلولهای بنیادی همه ساله در سطح ملی برگزار می شود و نهاد متولی برگزاری این المپیادها در سطح کشور مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان است.

شرفی در خصوص تعداد شرکت کنندگان و مراحل برگزاری این المپیادها گفت: مرحله اول این المپیادها هرسال در بهمن ماه برگزار می شود که حدود یکصد هزار نفر در آن شرکت می کنند که از این تعداد 10 درصد یعنی حدود ده هزار نفر به مرحله دوم راه می یابند .

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس افزود: پس از برگزاری مرحله دوم از این تعداد نیز در هر رشته حدود 40 نفر پذیرش وبرای شرکت در دوره تابستان معرفی می شوند که پس از گذراندن دوره تابستانه و حضور در آزمونهای این دوره دانش آموزان موفق برای حضور درتیم ملی المپیادهای کشوری انتخاب می شوند .

ریس اداره سمپاد آموزش و پرورش فارس موفقیت تیم المپیاد نجوم و اختر فیزیک کشور را در کسب مدال طلای جهانی تبریک گفته و افزود: این تیم توانست در بین 45 تیم از 40 کشور جهان اول شود که از 9 نفر شرکت کننده کشورمان 6 نفر طلا و 3 نفر نقره گرفتند و سال آینده نیز دانش آموز دیگری از استان در این رقابت ها حضور خواهد داشت.

شرفی گفت: از نظر آماری و مدال کسب شده در سه سال گذشته موفقیتهای چشمگیری توسط دانش آموزان استان کسب شده و در هر سه سال ده مدال داشته ایم که از این تعداد می توان به کسب مدال 2 برنز جهانی ، کسب 3 طلای علمی، 2 طلا در رشته سلولهای بنیادی ، 2 برنز و3 نقره کشوری در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد .

وی در خصوص نحوه آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در مراحل کشوری المپیادهای دانش آموزی نیز یاد آور شد: کلاسهای المپیاد در مدارس مختلف برگزار می شود ولی به طور خاص در دبیرستان فرزانگان و شهید دستغیب ناحیه 2 شیراز برگزار می شود.

وی در تشریح سایر موفقیت های دانش آموزان نیز گفت: سال گذشته در رشته های ادبی دانش آموزان دبیرستانهای توحید و فرهنگ شیراز هم موفق به کسب موفقیت های در سطح کشور شدند ،همچنین برای اولین سال دانش آموزان دبیرستان شهید دستغیب مرودشت نیز یک مدال طلای ادبی و یک نقره ریاضی کشوری را به خود اختصاص دادند .

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس در پایان با تاکید بر نیاز ضروری استان به خانه المپیاد ، خواستار مساعدت و همکاری همه عزیزان برای ساخت یک خانه المپیاد مجهز و نیروی انسانی متخصص شد تا از این طریق بتوانیم در آینده نزدیک به جایگاه و آنچه که شایسته و در خور دانش آموزان استان است دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار