سخنگوی شورای شهر در گفت‌وگو با پانا

ارجاع طرح اصلاح ساختار شهرداری تهران به کمیسیون‌های شورا

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران می‌گوید طرح اصلاح ساختار و ادغام معاونت‌های شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد و اکنون به کمیسیون‌های شورا ارجاع داده شده است و کمیسیون‌ها مجددا روی آن کار می‌کنند و سپس برای رأی‌گیری به صحن می‌آید.

کد مطلب: ۸۶۹۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ارجاع طرح اصلاح ساختار شهرداری تهران به کمیسیون‌های شورا

علی اعطا در گفت‌وگو با پانا درباره طرح ادغام سازمان‌های موازی در شهرداری گفت: شهرداری بدنه عریض و طویلی دارد که نیاز به اصلاح ساختار دارد و کسی در شورا درباره این موضوع تردیدی ندارد. اخیرا طرحی در شورای شهر تهیه شده است و به صحن آوردند. این طرح بر مبنای مطالعه‌ای در کمیته منابع انسانی کمیسیون برنامه و بودجه تهیه شده است و با قید یک فوریت به صحن آمد و فوریت آن به رأی گذاشته شد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: تعداد قابل توجهی از اعضای شورای شهر تهران با کلیت موضوع موافقت کردند اما فوریت آن رأی نیاورد چون تشخیص شورا این بود که اگر بخواهد به صورت یک فوریت بررسی شود، کمیسیون‌های مختلف هر کدام فرصت کافی ندارند تا موضوع را بررسی کنند و نقطه نظرات خود را منعکس کنند. بنابراین آنچه در صحن رأی نیاورد صرفا قید یک فوریت طرح بود.

وی ادامه داد: طرح اصلاح ساختار و ادغام سازمان‌های موازی شهرداری تهران، اکنون به کمیسیون‌های شورا ارجاع داده شده است و کمیسیون‌ها مجددا روی آن کار می‌کنند و سپس برای رأی‌گیری به صحن می‌آید.

این عضو شورای شهر تهران درباره چرایی تأخیر در اصلاح ساختار و کاهش معاونت‌های شهرداری از 9 معاونت به 6 معاونت، قبل از تعیین تکلیف برنامه سوم شهرداری تهران گفت: برنامه سوم شهرداری تهران بخش‌های مختلفی دارد که بر مبنای معاونت‌ها تدوین نشده است و اگر معاونت‌ها در هم ادغام شود در ساختار برنامه سوم اشکالی ایجاد نمی‌شود.

اعطا با بیان اینکه فصل‌های برنامه سوم شهرداری تهران بر اساس ماموریت‌های شهرداری است، گفت: به عنوان مثال در برنامه سوم، فصل فضایی و کالبدی داریم که ماموریت آن به معاونت معماری و شهرسازی، معاونت خدمات شهرداری، معاونت فنی و عمرانی است و حتی حوزه محیط زیست مربوط است. بنابراین تفکیک فصل‌های برنامه سوم شهرداری بر اساس معاونت‌ها نیست و اگر اصلاح ساختار با فاصله انجام شود، چارچوب برنامه را نقض نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع که اصلاح ساختار باید زودتر تعیین تکلیف شود، درست است اما بررسی برنامه هم کار بیشتری نیاز دارد و ما از زمان‌بندی اولیه عبور کردیم که این موضوع به شهرداری منتقل شده است و کارگروه‌هایی برای بررسی برنامه سوم تشکیل شده است و متن برنامه در حال بازآرایی است.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره تهیه دستورالعمل بودجه غیر نقد شهرداری نیز توضیح داد: به طور کلی این موضوعات جزو موضوعات تخصصی شهرداری تلقی می‌شود و نگاه اعضای شورای شهر به نظر کمیسیون معطوف است. حال اینکه اگر موضوع کلان‌تری مطرح می‌شود که تخصصی نیست ممکن است اعضا نقطه نظرات فردی داشته باشند اما از آنجا که بودجه غیر نقد پیچیدگی فنی دارد نظر اعضا این است که به نظر کمیسیون رأی دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار