تیم دانش‌آموزی منتخب در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم وارد ایران شد

تهران (پانا) - تیم دانش‌آموزی ایران که در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم توانست رتبه اول جهانی راکسب کند، امروز با استقبال رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وارد کشورمان ایران شد.

کد مطلب: ۸۶۹۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تیم دانش‌آموزی منتخب در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم وارد ایران شد

تیم دانش‌آموزی ایران در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA 2018) که در کشور چین برگزار شد، توانست با کسب ۹ مدال طلا و نقره در جایگاه اول جهان قرار گیرد.

صبح امروز دانش‌‌آموزان تیم المپیاد نجوم و اخترفیزیک از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور و با استقبال گرم فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان مواجه شدند.

تیم دانش‌آموزان ایرانی با ۹دانش‌پژوه شامل هدی پور غلامی، امیرعلی اختراعی، امیر پویا معینی، نوید اکبری، علیرضا محمدیان، علی یونسی، کیان باختری، محمد صدرا حیدری و محمد شجاعیان و چهار سرپرست شامل مهدی خاکیان قمی، حسین حقی، محمدهادی ستوده و امیرحسین امیری در قالب دو تیم در این مسابقات حضور داشتند.

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در حاشیه این استقبال گفت: «در این دوره از رقابت‌ها، ایران اول شد و کشورهای روسیه و چین به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.»

او افزود: «دانش‌‌آموزان در دو تیم «الف» با ۵ نفر و «ب» با ۴ نفر شرکت کردند که تیم اول ایران موفق به کسب ۴ مدال طلا و یک نقره و تیم دوم ایران نیز موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۲ نقره شد و در مجموع توانستند ۶ مدال طلا و ۳ نقره کسب کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار