معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش قم عنوان کرد

شرکت پنج هزار سواد آموز در دوره های تحکیم سواد استان قم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش قم گفت از سال 90 تاکنون حدود پنج هزار سواد آموز در دوره های تحکیم سواد دراین استان شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۶۹۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت  پنج هزار سواد آموز در دوره های تحکیم سواد استان قم

محمد رضا قاسمی نیا ضمن اشاره به وجود مهمترین محتوای آموزشی در دوره های تحکیم سواد آموزی بیان کرد: این دوره که ویژه افراد کم سواد بزرگسال غیرمحصل می باشد و شامل کتاب های همراه با قرآن کریم ،حساب و زندگی و بخوانیم و بنویسیم و هشت کتاب دیگر باموضوعات آموزش مهارت های زندگی وکاربردی درزندگی است.

معاون سواد آموزی قم تصریح کرد: شرایط ثبت نام و شرکت کنندگان در دوره تحکیم سواد برای افرادی است که دارای کارنامه قبولی دوره سواد آموزی یا دوره تکمیلی و یا دوره پایانی نهضت سواد آموزی هستند و بزرگسالان کم سوادی که دارای کارنامه قبولی سوم یا چهارم ابتدایی باشند نیز می توانند در این دوره شرکت و از مزایای آن بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر 350 سوادآموز در دوره تحکیم شرکت دارند ، و با برنامه درسی این دوره شامل 70 ساعت به صورت حضوری و 130ساعت به صورت غیرحضوری برنامه های خود را اجرا می کنند ضمن اینکه دوره حضوری هفته ای دو یا سه جلسه تشکیل می شود.

قاسمی نیا ضمن پیش بینی تعداد افراد شرکت کننده در دوره تحکیم به 823 تن خاطر نشان کرد: اجرای این دوره می تواند برای مجموعه ها و مراکز آموزشی الگویی باشد تا با فارغ التحصیلات خود در ارتباط باشند و باتعیین مواد و محتوای آموزشی از فراموشی آموخته های آنان پیشگیری کنند و درحفظ سرمایه های علمی، آموزشی و آموزش مادام العمر حمایت ومراقبت شود.

شایان ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 627 تن در استان در سه دوره سوادآموزی شرکت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار