اجرای مرحله اول طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان استان قم کلید خورد

قم (پانا)- طرح وارنیش فلوراید ترابی دانش آموزان استان قم با افتتاح رسمی در آموزش و پرورش ناحیه 2 آغاز شد.

کد مطلب: ۸۶۹۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مرحله اول طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان استان قم کلید خورد

این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان قم و گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی در دبستان دخترانه ایثار ناحیه 2 با حضور جمعی از مسئولین، مدیران و دانش آموزان استان برگزار گردید.

مجتبی رمضان بیگی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: نزدیک به 150 هزار دانش آموز مخاطب و گروه هدف ما در این طرح ملی هستند و بیش از 600 واحد آموزشی را درگیر این طرح کرده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: این طرح دوبار در سال برگزار می گردد و مرحله دوم این طرح در اردیبهشت ماه خواهد بود و امیدوار هستیم که بتوانیم به جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان کمک کنیم و در بهداشت دهان و دندان دانش آموزان توفیقاتی را داشته باشیم.

رضا حاجی لو رییس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان قم خاطر نشان کرد: وارنیش فلوراید جدیدترین روش درمانی برای مقابله با پوسیدگی دندان ها در رده های سنی مختلف است. وارنیش فلوراید نوعی ژل پرخاصیت است که باعث افزایش استحکام دندان و تقویت مینای آن می شود.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان قم تأکید کرد: وارنیش فلوراید چون بصورت موضعی است جذب سیستم گردش خون بدن نمی شود.

وی افزود: براساس آخرین تحقیقات انجام شده بیان می شود که این طرح بین 75 تا 25 درصد باعث کاهش پوسیدگی دندان می شود.

شایان ذکر است: این طرح دوبار در سال برگزار می گردد و مرحله دوم این طرح در اردیبهشت ماه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار