فرماندار لامرد در آیین افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی درون مدرسه ای؛

مادران سالم و بانشاط، جامعه ای سالم میسازند

لامرد (پانا) - فرماندار لامرد در آیین افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی درون مدرسه ای در لامرد گفت : ورزش برای دختران یک نیاز اساسی است چرا که با وجود مادران سالم می توانیم جامعه سالم داشته باشیم، کشوری که دختران شجاع ، نجیب ، با نشاط و با انگیزه داشته باشد یک جامعه ریشه دار است.

کد مطلب: ۸۶۹۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مادران سالم و بانشاط، جامعه ای سالم میسازند

حسین شبانی نژاد در آئین افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شهر لامرد که در دبیرستان دخترانه زهره نجم برگزار شد، با بیان اینکه شادی و نشاط و تحرک، حلقه گمشده این روزهای جامعه است، گفت: تنها نمی توان به رفع مسائل و مشکلات اقتصادی فکر کرد و باید برای تعادل جامعه نیز کوشید و امروز همه نسل ها مخصوصا دختران رده نوجوان و جوان به پویایی و تحرک بالاتری نیاز دارند کما اینکه می بینیم این قشر در معرض آسیب های جدی و بیشتری قرار دارند.

فرماندار لامرد راه حل غلبه بر آسیب های اجتماعی را پویایی و ورزش برشمرد و اظهار کرد: امروز اگر دانش آموزان در کنار دنبال کردن تحصیل و کتب درسی به ورزش و تحرک نیز بپردازند، جامعه امروز و فردای ما از نشاط بالاتری برخوردار خواهد بود و این موضوع در دانش آموزان دختر که مادران فردای جامعه ما هستند، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نسلی که آینده جامعه را می سازد، قطعا اگر دچار تنبلی، افسردگی و عدم پویایی و تحرک مناسب باشد، دیگر نمی توان از آن جامعه خلاقیت و نشاط و غلبه بر مشکلات را انتظار داشت.

شبانی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اگر قرار است در حوزه تربیت دینی ، سیاسی ، اجتماعی و تربیت علمی و فن آورانه کار کنیم پایه همه این ها تربیت زیستی و بدنی است که باید به این امر مهم پرداخته شود و با اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شور نشاط بسیار خاصی در آموزش و پرورش کشور و در مدارس ایجاد شده و بهترین شرایط برای شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان است.

وی در ادامه گفت: ورزش برای دختران یک نیاز اساسی است چرا که با وجود مادران سالم می توانیم جامعه سالم داشته باشیم، کشوری که دختران شجاع ، نجیب ، با نشاط و با انگیزه داشته باشد یک جامعه ریشه دار است.

همچنین در این مراسم که با حضور مدیران برخی ادارات، والدین و اولیای مدرسه همراه بود، احمد انصاری مدیر آموزش و پرورش لامرد نیز در سخنانی به تشریح المپیاد درون مدرسه ای و اهداف برگزاری و شیوه نامه های آن پرداخت.

در ابتدای مراسم رژه تیم های شرکت کننده و داوران در رشته های فوتسال، هفت سنگ، وسطی، تنیس روی میز، شنا، هندبال، بسکتبال، آمادگی جسمانی، دو و میدانی انجام شد. در ادامه پرچم کشورمان و پرچم المپیاد توسط دانش آموزان تیم اسکیت در مدرسه چرخید و مشعل این المپیاد توسط یکی از دانش آموزان روشن شد.

خبرنگار/سیدمحمدحقایقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار