دیدار جابری انصاری با اسد؛ تهران و دمشق آخرین تحولات سوریه را بررسی کردند

تهران (پانا) - حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی امروز (دوشنبه) با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

کد مطلب: ۸۶۹۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار جابری انصاری با اسد؛ تهران و دمشق آخرین تحولات سوریه را بررسی کردند

این دیدار که در دمشق برگزار شد، دوطرف جدیدترین تحولات سوریه و منطقه را بررسی و بر اهمیت روابط ایران و سوریه به عنوان عامل ثبات منطقه در مقابله با سیاست های آمریکا و مزدوران آن که بر گسترش هرج و مرج و تضعیف کشورهای مستقل و مخالفی که از سیاست های آن ها پیروی نمی کنند، تاکید کردند.

درباره مبارزه با تروریسم و تلاش های انجام شده برای پیشبرد روند سیاسی و به ویژه تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی کنونی سوریه نیز گفت گو شد.

دو طرف تاکید کردند که دیدگاه های آنها درباره اینکه دولت آمریکا و کشورهای حامی تروریسم در دو بخش مبارزه با تروریسم و بخش سیاسی سنگ اندازی می کنند تا آنچه را که در طول سالهای جنگ نتوانستند به دست آورند می خواهند از طریق سیاسی به دست آورند.

در این دیدار بر عزم و اراده ایران و سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم از یک طرف و ادامه تلاش های سیاسی به رغم همه سنگ اندازی آمریکا تا پایان یافتن جنگ سوریه و بازگشت امنیت و ثبات به سراسر خاک سوریه که تضمین کننده ثبات همه منطقه است تاکید کردند.

روابط دوجانبه و گام هایی که دو طرف برای تقویت این روابط باید در راستای منافع دو ملت سوریه و ایران بردارند نیز بررسی شد.

این دیدار با حضور بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه و فیصل المقداد معاون وزیر خارجه و سفیر ایران در دمشق برگزار شد.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان در سفرهای قبلی با مرور آخرین تحولات میدانی و سیاسی، درباره افق های پیش رو در زمینه حل بحران سوریه به ویژه در چارچوب روند مذاکرات آستانه و ژنو گفت وگو و تبادل نظر کردند.

جابری انصاری و هیات همراه همچنین با ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت روابط راهبردی میان دو کشور برادر آخرین تحولات سیاسی در سوریه و منطقه و بویژه تماس‌های سیاسی جاری در چارچوب گفت و گوهای آستانه درباره تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی کنونی سوریه شیوه‌های فعالیت آن و اهمیت ادامه و گسترش هماهنگی میان دو کشور در مرحله آینده بررسی و گفت و گو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار