بطحایی در جمع خبرنگاران خبرداد:

ورود رؤسای آموزش‌و‌پرورش و گروه‌های آموزشی به تألیف و فروش کتب کمک درسی ممنوع شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از ممنوعیت ورود مؤلفان کتب درسی، رؤسای آموزش و پرورش و گروه‌های آموزشی به تألیف کتب کمک درسی، فروش و بازاریابی این کتب خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ورود رؤسای آموزش‌و‌پرورش و گروه‌های آموزشی به تألیف و فروش کتب کمک درسی ممنوع شد

سیدمحمد بطحایی در حاشیه جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد درباره ساماندهی کتب کمک درسی گفت: دستورالعملی روز گذشته برای ادارات ارسال شد که براساس آن همکارانی که در زمینه برگزاری آزمون‌ها و کتاب‌های کمک درسی می‌توانستند ورود کنند، منع شدند.

او ادامه داد: بر این اساس مؤلفان کتاب‌های درسی که کتاب‌های کمک درسی می‌نوشتند، رؤسای آموزش و پرورش و گروه‌های آموزشی در ادارات از ورود به حوزه تألیف کتب کمک درسی ، فروش و بازاریابی این کتب منع شدند.

بطحایی افزود: در بخش برگزاری آزمون‌ها و کلاس‌های کمک آموزشی یک مشکل حقوقی وجود داشت که در حال برطرف کردن هستیم زیرا برخی مؤسسات از گذشته مجوز دریافت کردند و بر اساس آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری انجام دادند.

وزیر آموزش و پرورش درباره دریافت هزینه‌های اجباری در مدارس هیأت امنایی هم گفت: در مدارس هیأت امنایی، کمکی که از اولیا گرفته می‌شود صرفاً برای فعالیت‌های فوق برنامه و خدماتی است که در اساسنامه مدارس هیأت امنایی هم پیش‌‌بینی شده است.

او گفت: با تصویب هیأت امنا، هزینه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود باید پرداخت شود، اما این موضوع را نفی نمی‌کنم که گزارش‌هایی به بنده رسیده است؛ واقعا بعضی هزینه‌هایی که در برخی مدارس دریافت می‌شود در این شرایط سخت اقتصادی ضرورتی ندارد یعنی ما می‌توانیم این هزینه‌ها را حذف کنیم و به اولیای دانش‌آموزان فشار نیاوریم ولو اینکه با تصویب هیأت امنا باشد زیرا این اجحافی در حق اولیای دانش‌آموزان است.

بطحایی ادامه داد: بازرسانی که در تابستان برای نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌بینی شده بود همچنان به کارشان ادامه می‌دهند؛ ما اولویت اول را مدارس هیأت امنایی گذاشتیم و از همه همکارانم می‌خواهم هزینه‌هایی که بابت فعالیت‌های مدرسه از والدین دانش‌‌آموزان گرفته می‌شود با اولویت‌هایی باشد، یعنی هم ضروری باشد و هم خانواده‌ها ناراضی نباشند. زیرا اگر خانواده‌ها ناراضی باشند حتما آثار تربیتی خوبی به جا نمی‌گذارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدارس هیأت امنایی تخلفی را مرتکب شوند که جبران نشود، مدرسه آنها به مدرسه دولتی تبدیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار