وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی:

کانون‌ها بخشی جدا از نظام آموزشی نیستند؛ شرط موفقیت آنها ارتباط با مدرسه است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد امروز همه جوامع به این نتیجه رسیده‌اند که باید سهم عمده‌ای را به مهارت  اختصاص دهند.

کد مطلب: ۸۶۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌ها بخشی جدا از نظام آموزشی نیستند؛ شرط موفقیت آنها ارتباط با مدرسه است

سیدمحمد بطحایی در جریان بازدید از جشنواره کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور در اردوگاه شهیدباهنر در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی با تبریک ماه ربیع‌الاول و آرزوی شکوفایی بیش از پیش نظام آموزشی کشور گفت: بخش عمده‌ای از آموزش و پرورش باید به گسترش و توسعه مهارت‌ها اختصاص پیدا کند.یکی از نقاط ضعف ما این نشان داده شده است که ما سهم کمتری را به مهارت‌آموزی بچه‌ها اختصاص داده‌ایم. البته این مختص ما نیست امروز همه نظام‌های آموزشی در جهان یکی از نقاط ضعف‌شان را این مهم شناخته‌اند.

او ادامه داد: امروز نظام‌های آموزشی پیشرفته این مسیر و هدف را دنبال می‌کنند که مدرسه باید تبدیل به کانون مهارت‌آموزی شود. بخش عمده و سهم عمده‌ای از آموزش‌های مدرسه‌ای باید صرف آموزش‌های این چنینی و مهارت‌آموزی شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بنابراین اگر آموزش و پرورش دولت دوازدهم امروز براساس سند تحول از تبدیل‌شدن از آموزش و پرورش سنتی به پیشرفته صحبت می‌کند و می‌گوید سهم مهارت‌آموزی را باید در سبد بچه‌ها افزایش دهیم این فقط حرف ما نیست. امروز همه جوامع به این نتیجه رسیده‌اند که باید سهم عمده‌ای را به مهارت اختصاص دهند.

بطحایی گفت: مهارت‌های فردی، اجتماعی، مهارت ارتباط با دیگران مهارت‌هایی است که امروز باید نظام آموزشی به آن بپردازد.

او خطاب به مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی گفت: شما امروز راه درست را می‌روید، آموزش و پرورش امروز به همین مهارت‌ها نیاز دارد. نزدیک به ۳۰ سال است که کانون‌ها را در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم، در این مدت علی‌رغم تلاش‌های زیادی که کرده‌اید اما زمینه‌های لازم برای رشد کانون‌ها فراهم نشده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش عمده‌ای از امکانات آموزش و پرورش باید به سمت کانون‌ها روانه شود. مدارس باید ارتباط بیشتری با کانون‌ها و بالعکس داشته باشند. امروز بخشی از فضای مدرسه باید در اختیار کانون‌ها باشد.

او گفت: بهترین بستر چشم‌انداز مهارت آموزشی ما در مدرسه، کانون‌ها با سابقه ۳۰ سال خدمت‌گذاری در آموزش و پرورش هستند.

بطحایی افزود: امیدوارم مسوولان مربوط به کانون‌ها و برنامه‌ریزان این حوزه، این موضوع را دنبال کنند و من هم در خدمت شما هستیم و باید موانع را برطرف کنیم و زمینه رشد کانون‌ها بیشتر فراهم شود. فراموش نکنیم کانون‌ها یک بخش جدا از نظام آموزشی نیستند و شرط موفقیت آنها ارتباط با مدارس و بالعکس است.

او از مسسولان اصلی برنامه‌ریزی کانون‌ها خواست یک برنامه کوتاه و میان‌مدت برای تلفیق و ارتباط بیشتر کانون‌ها با مدارس تهیه کنند تا از ظرفیت عظیم کانون‌ها بیشتر استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش به سفر روز گذشته خود به شیراز و بازدید از یکی از هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه جا انداختن این مفهوم برای‌مان شاده شده است، امروز همکاران من این موضوع را درک کرده‌اند که راه پیشرفت ما در توسعه این آموزش‌ها و این مهارت‌ها است. امروز حتی دانش‌آموزان می‌توانند یک بازار اشتغال کوچک را برای خود ترتیب دهند و تولیدات خود را به فروش برسانند و این چیزی است که از آن غافل بود‌ایم.

بطحایی خطاب به مدیران کانون‌ها تاکید کرد: تا زمانیکه کانون در یک فضای در بسته و جدای از مدرسه باشد حتما با مشکل مواجه خواهد شد و باید رفت و آمد کانون و مدرسه ییشتر شود و انشالله در آینده بیشتر شاهد نقش کانون‌ها در آموزش و پرورش باشیم. امیدوارم به زودی با کمک شما شاهد گسترش مهارت‌آموزی در نظام آموزش و پرورش و مدرسه باشیم.

رونمایی از ۱۶ کتاب تالیف شده از سوی مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور

در ادامه این بازدید وزیر آموزش و پرورش بر یادمان شهدا حضور یافت و از تعداد ۱۶ کتاب تالیف شده از سوی مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور رونمایی کرد.

تعداد ۲۲ کتاب از سوی کانون‌های فرهدگی تربیتی سراسر کشور تالیف شده است که وزیر آموزش و پرورش امروز از ۱۶ کتاب این مجموعه رونمایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار