جهش ۲ درصدی قیمت نفت با کاهش صادرات سعودی‌ها

تهران (پانا) - پس از این‌که عربستان سعودی، اعلام کرد که در ماه دسامبر تولید خود را کاهش خواهد داد، قیمت نفت برنت ۲ درصد جهش کرد.

کد مطلب: ۸۶۹۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جهش ۲ درصدی قیمت نفت با کاهش صادرات سعودی‌ها

به گزارش وزارت نفت به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از این‌که عربستان سعودی، اعلام کرد که در ماه دسامبر تولید خود را کاهش خواهد داد، قیمت نفت برنت ۲ درصد جهش کرد. این اقدام احتمالا برای متوقف کردن روند سقوط بازار نفت صورت می‌گیرد که در ماه دسامبر، ۲۰ درصد قیمت‌ها را کاهش داد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت برای ماه آینده که بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت خام است، تا ساعت ۱۰:۵۰ به وقت تهران، با ۲ درصد جهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به ۷۱.۵۹ دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب امریکا، دابلیوتی‌آی، هم ۱.۵ درصد جهش کرد و به ۶۱.۰۸ دلار رسید.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی یکشنبه شب اعلام کرد که کشورش در نظر دارد در ماه دسامبر ۰.۵ میلیون بشکه در روز از میزان صادرات خود بکاهد. این درحالیست که عربستان برای همراه کردن کشورهای دیگر با خود برای کاهش هماهنگ صادرات نفت با چشم‌انداز نامشخصی روبرو خواهد بود.

پیتر کرنان، تحلیل‌گر ارشد انرژی در «اکانومیست اینتلجنس یونیت» سنگاپور، می‌گوید: پس از این که به دنبال افزایش تولیدات از سوی سه تولیدکننده برتر، آمریکا، روسیه و عربستان سعودی، قیمت‌های نفت حدود ۲۰ درصد در یک ماه سقوط کرد، اوپک بر روی کاهش ریسک‌های رو به پایین تمرکز کرده است.

برای مصرف‌کنندگان، سقوط ۲۰ درصدی قیمت‌های نفت، یک آسودگی خاطر به همراه آورد.

اقتصادهای در حال ظهور مهم، نظیر هند، اندونزی و ترکیه، امسال با افت ارزش ارزهای خود در برابر دلار و هم‌زمان شدن آن با جهش قیمت‌های نفت، به شدت تحت فشار قرار گرفته بودند، رو به کاهش تقاضا آوردند.

شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به ۹ نوامبر، ۱۲ حلقه چاه به تعداد چاههای فعال خود افزودند و حالا تعداد آنها بالغ بر ۸۸۶ حلقه است، که بالاترین سطح آن از مارچ ۲۰۱۵ تا کنون است.

تعداد چاه‌ها نشان می‌دهد که تولید نفت خام آمریکا که در رکورد ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز قرار دارد، از این هم بیشتر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ تولید نفت آمریکا از ۱۲ میلیون بشکه در روز هم عبور کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار