شهردار تهران: تهران طرح جامع پسماند ندارد

تهران (پانا) - شهردار تهران با بیان اینکه تهران طرح جامع پسماند ندارد، گفت وقتی طرح جامع نداشته باشیم اقداماتی که در زمینه پسماند انجام می‌شود، نمی‌تواند درست و دقیق باشد.

کد مطلب: ۸۶۹۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شهردار تهران: تهران طرح جامع پسماند ندارد

محمدعلی افشانی در مراسم افتتاحیه کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح اظهار کرد: یکی از سرمایه‌هایی که هیچ‌گاه قدر آن دانسته نشد، پساب است. چند سال خشکسالی به ما فهماند پساب چه کالای گرانبهایی بود که با آن آب‌های زیرزمینی را هم آلوده می‌کردیم. زباله هم ثروت است که اگر از آن استفاده درست شود، به جای ویران کردن منابع طبیعی و آلوده کردن آب‌های زیرزمینی، تبدیل به ثروت می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح عنوان کرد: این کارخانه به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند. با توجه به اینکه تهران بافت فرسوده و ناکارآمد فراوانی دارد هر روز نخاله‌های ساختمانی زیادی داریم که می‌توانند تبدیل به مصالح شوند.

وی با انتقاد از سخن رئیس هیات مدیره کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح بیان کرد: ایشان گفتند تحمیل شده که درصدی از فروش کارخانه را به شهرداری بدهند اما باید توجه کنند که تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران اجازه احداث کارخانه وجود ندارد و کارخانه حاضر با کمک شهرداری در آبعلی احداث شده است.

افشانی افزود: شهرداری یک نهاد اجتماعی است و درآمد آن باید از همین جا باشد؛ نه از فروش شهر.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود گفت: اگرچه دوره من کوتاه بود اما احساس می‌کنم شعار خوبی انتخاب کردم. شعار من شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر بود. به نظر من هرکس این شعار را کنار بگذارد، اشتباه کرده است. مشکل شهر باید با مشارکت شهروندان حل شود و شهرداری باید با بخش خصوصی مشارکت کند. هرکس با شهرداری مشارکت کند سود اصلی را او خواهد برد.

افشانی با بیان اینکه تهران طرح جامع پسماند ندارد، گفت: وقتی طرح جامع نداشته باشیم، اقدامات انجام شده درست و دقیق نخواهد بود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در زمینه پسماند، بحث مشارکت دادن مردم در تفکیک پسماند از مبداء است. طی دو هفته گذشته ۲۰ هزار واحد در اپلیکیشن‌های مربوط به تفکیک پسماند از مبداء عضو شده‌اند.

شهردار تهران در بخش بعدی سخنان خود اظهار کرد: ما کنترلی روی میزان تناژ نخاله‌های ساختمانی نداشتیم اما اکنون روی ماشین‌ها جی‌پی‌اس نصب شده و همه این کارها در همین تابستان انجام شده است. یکی از برنامه‌های شهرداری شفاف‌سازی بود و یکی از مصداق‌های شفاف‌سازی در همین زمینه کنترل تناژ صورت گرفت. یکی از دلایل اینکه هزینه‌ها در زمینه نخاله‌های ساختمانی کاهش یافته همین کنترل تناژ است.

وی در ادامه گفت: قبل از شروع تحریم‌ها وقت زیادی گذاشتیم تا ماشین‌های آتش نشانی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری کنیم. انجام این کار در شرایط فعلی قابل اجرا نیست و اینکه پیش از تحریم‌ها این ماشین‌ها را خریداری کردیم اتفاق خوبی بود.

افشانی همچنین با اشاره به افتتاح چند پروژه عمرانی در چند روز گذشته اظهار کرد: من از مدیرانی هستم که تا پروژه صددرصد تمام نشود نسبت به افتتاح آن اقدام نمی‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار