سفیر سلامت دانش آموزی پیشگام خود مراقبتی در مدارس

100هزار دانش آموز آذربایجان شرقی سفیر سلامت هستند

تبریز (پانا)- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: در سال تحصیلی جاری 100 هزار دانش آموز استان در طرح سفیر سلامت فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۸۶۹۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
100هزار دانش آموز آذربایجان شرقی سفیر سلامت هستند

عباسعلی درستی در مراسم افتتاح طرح سفیران سلامت دانش آموزی در مدرسه حضرت خدیجه کبری (س) ناحیه یک تبریز، اظهار کرد: سلامتی یکی از موضوعات بسیار مهم در تمام جهان است و حوزه های گسترده ای را شامل می شود لذا مروجان سلامت در جامعه بدون همکاری سایر ارگان ها نمی توانند به تنهایی از این عهده مهم برآیند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان یکی از دستگاه های پیشگام در این حوزه است و مشارکت بسیار فعالی را با اداره بهداشت استان در اجرای برنامه های سلامت را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریزبیان کرد: سفیران سلامت دانش آموزی نقش مهمی در ترویج فرهنگ سلامت در جامعه دارند .

درستی گفت: یکی از راهکاری مفید در حوزه سلامت، توجه به شعار خود مراقبتی و افزایش سواد سلامتی مردم است تا از این طریق بتوانیم سلامتی جامعه را تامین کنیم.

توجه به سلامت روان، تحرک فیزیکی، سلامت محیط و تغذیه مناسب دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از 6 ساحت مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت زیستی و تربیت بدنی است که در این راستا دستگاه تعلیم و تربیت استان به سلامت روان، تحرک فیزیکی، سلامت محیط و تغذیه مناسب دانش آموزان توجه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام جواد لطف الله پور ادامه داد: دانش آموزان دختر در مدارسی که روبرو با مجتمع و آپارتمان هستند امکان فعالیت های ورزشی را ندارند واین عدم تحرکی جسمی می تواند سلامتی آن ها را به خطر بیندازد.

وی افزود: همیشه پیشگیری بهتر، آسانتر و کم هزینه تر از درمان است و باید از اکنون به فکر سلامتی دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند، باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز تصریح کرد: در حال حاضر 69 هزار دانش آموز دختر و پسر در این ناحیه مشغول تحصیل هستند و امیدوارم روزی برسد که همه آن ها سفیران سلامت در جامعه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار