با حضور امام جمعه زنجان، مسئولان و دانش آموزان ناحیه یک:

پنجمین برنامه از طرح پیوند مسجد و مدرسه در مسجد امام حسین (ع) زنجان برگزار شد

زنجان(پانا)-پنجمین برنامه از طرح پیوند مسجد و مدرسه با حضور امام جمعه زنجان، مسئولان و دانش آموزان ناحیه یک در مسجد امام حسین (ع) زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۹۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین برنامه از طرح پیوند مسجد و مدرسه در مسجد امام حسین (ع) زنجان برگزار شد

پنجمین برنامه از طرح پیوند مسجد و مدرسه با حضور امام جمعه زنجان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، رییس ستاد اقامه نماز استان و همچنین معلمان و دانش آموزان مدارس شاهد خوشنام و نمونه دولتی روزبه ناحیه یک در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان در بین صلاتین ابراز داشت : تاریخ عبارت از زمان ، محیط خانواده ، محیط آموزشی و کشمکش های موجود در آن جامعه می باشد.

وی در ادامه به دو تفکر رایج در مورد ساختن تاریخ اشاره کردو گفت: تفکر اول تاریخ شخصیت ها را می سازد و بزرگ می کند و تفکر دوم اینکه شخصیت ها تاریخ را می سازند .

آیت اله خاتمی به شخصیت حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت کاریزما اشاره کرد و اضافه نمود: امام از جمله شخصیت هایی هستند که تاریخ ساز شدند و با موجی که ایجاد کردند توانستند جامعه را با خود همراه کنند و انقلاب به این بزرگی را به پیروزی برسانند.

وی در ادامه گفت: هم شخصیت ها هستند که تاریخ را می سازند و انقلاب ایجاد می کنند و هم بستر تاریخی هست که شخصیت ها را می سازد و این دو بر هم اثر متقابل دارند .

امام جمعه زنجان در ادامه اظهار داشت: حضرت امام 55 سال پیش تفکر بزرگترین انقلاب دنیا را پایه گذاری کرد و حدود 16 سال طول کشید تا بستر مناسب برای انقلاب به وجود آید .

آیت اله خاتمی در ادامه به سه ضلع ایدئولوژی ، هدف و رهبری در تمامی انقلاب ها اشاره کرد و افزود: هدف امام از انقلاب بر اندازی رژیم طاغوت بود و ایدئولوژی ایشان اسلام و رهبر هم خودشان بودند و در سال 57 این سه ضلع به رسیدند، همدیگر را تکمیل کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید .

وی در پایان، سخنان خود را با این گفته امام تکمیل کرد و به دانش آموزان توصیه نمود که در تحصیل ، تهذیب و ورزش جدی باشند تا به موفقیت و سربلندی برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار