71 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی نیازمند مقاوم سازی است

ارومیه (پانا)- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: 258 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که 71 درصد از این واحدها نیازمند مقاوم سازی است.

کد مطلب: ۸۶۹۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
71 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی نیازمند مقاوم سازی است

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی افزود: برنامه اجرای طرح مقاوم سازی خانه های روستایی برای 103 هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی تدوین و در مرحله اول برای 77 هزار واحد اجرایی شد؛ مقاوم سازی 10 هزار واحد دیگر نیز در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی بیان کرد: برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی حدود 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می شود و نیازمند مقاوم سازی است، اضافه کرد: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه 12 هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می شود تا تمام واحدهای موجود زیر پوشش قرار گیرد.

بدلی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا سال 1404 حدود 75 درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است، گفت: همه روستائیان می توانند از این تسهیلات با مبالغ 200 و 180 میلیون ریال بهره مند شوند.

وی افزود: این تسهیلات در روستاهای مرزی 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده و 20 میلیون ریال بیشتر از دیگر روستاهاست و می توان آن را مشوقی برای مقاوم سازی این روستاهای محروم دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در دیگر روستاهای آذربایجان غربی نیز به میزان 180 میلیون ریال پرداخت می شود و مدت بازپرداخت آن نیز 15 سال در نظر گرفته شده است.

وی گفت: روستائیانی که قصد ندارند از این تسهیلات استفاده کنند هم می توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

بدلی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار