آموزش صلح و انسان‌دوستی از دستان تیستو سبزانگشتی

همدان (پانا) - «تیستو سبزانگشتی» نوشته عماد نصرآبادی به کارگردانی محمدجهانپا از آثار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است که مفهوم صلح و انسان‌دوستی را به کودکان یاد می‌دهد.

کد مطلب: ۸۶۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش صلح و انسان‌دوستی از دستان تیستو سبزانگشتی

این اثر که حاصل سومین سال همکاری عماد نصرآبادی و محمدجهانپا است بر اساس داستان مشهور«تیستو سبز انگشتی» نوشته موریس دروئون که در فضای فانتزی می گذرد،تولید شده تا اثری متفاوت برای کودکان و نوجوان از هنرمندان مشهدی را روی صحنه عرضه کند.

موضوع این نمایش درباره پسری بچه‌ای است که انگشتانش خاصیت سبزکنندگی دارند و بذر هر گیاهی که با انگشتان او تماس برقرار کند شکوفا و تبدیل به گل می‌شود.

عماد نصرآبادی و محمد جانپا که «تیستو سبزانگشتی» را بعد از اجرای موفق دو نمایش «دیواکولا» و «مورچه‌ای به نام موری» برای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نووان تولید کرده‌اند، ایناثر را نمایشی پرپرسوناژ معرفی می‌کنند. این نویسنده و کارگردان نکته قابل توجه در اجرای «تیستو سبز انگشتی»را حضور سه نسل از بازیگران برای رقم زدن تجربه بیادماندنی می‌دانند.

به گفته کارگردان این اثر، آنچه باعث تولید و اجرای این اثر نمایشی شده، موضوع جذاب و به‌روز ایناثر نمایشی است که صلح و انسان دوستی را به عنوان مهمترین مقوله بشری مطرح می‌کند. تیستو که قهرمان کوچک این نمایش است با سلاح گُل در مقابل زشتی و بدی‌ها قرار می‌گیرد.

بر اساس سخنان جهانپا، دکور این اثر نمایشی، طراحی پرتابل و کاربردی دارد و به دلیل حضور تیستو در موقعیت‌های مختلف، نمایش جذابیت بصری برای مخاطب کودک ایجاد می‌کند.

طبق طراحی‌های زینب رشتی که طراحی لباس این اثر را برعهده دارد، پوشش تیم فیزیکال به گونه‌ای است که تماشاگر در هر صحنه تغییرات مختلفی در لباس را شاهد خواهد بود.

در این نمایش با هنرمندی حامد یزدی و سجاد انتظاری و نقش‌آفرینی شایلین طهماسبی، وحید عباسی، مجید بخششیان، محسن شهرکی، علی ضمیری، رها پرهیزکار، دلارام امینی، شیده یزدانی،مهرآنا عبدالهیان اجرا می‌شود.

همچنین محمدتقی اثنی‌عشری، سیاوش طهماسبی، مسعود فرهادیان، امیرحسین احمدی، امیرحسین مالکی، سعید شریفی، امیرحسین ریحانی،مهدی بامی، محمدرضا بصیری، میکائیل غفوری، اندیشه گرمه‌ای، سیده‌نجمه چلنگر، فائزه مهدوی، نفیسه علیزاده، یاسمن زارع‌زاده،فرزانه امیرآبادی،رها جعفری و ریحانه قزوینی گروه فیزیکال این اثر را تشکیل می‌دهند.

محمدعلی رفیع آهنگساز، آرش خیرآبادی شاعر، گروه آسمان گروه کُر، امیرحسین غفاری طراح گریم،سینا افشار طراح و گرافیست، مهدی شریفی طراح صحنه، امید نصر آبادی ساخت تیزر، بهاره نوغانی و سارا امینی دوخت لباس بازیگران را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار