مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز خبر داد: پیشرفت ۸۵.۶ درصدی خط یک مترو تبریز

تبریز (پانا)- مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از پیشرفت ۸۵.۶ درصدی خط یک مترو تبریز خبر داد .

کد مطلب: ۸۶۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز خبر داد: پیشرفت ۸۵.۶ درصدی خط یک مترو تبریز

مصطفی مولوی در صحن علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر مترو در این کلانشهر، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار کرد: ریل گذاری در فاز یک و دوی مترو به طور متوسط روزانه ۸۰ متر در تبریز صورت می گیرد و این رقم در نوع خود یک رکورد محسوب می شود چرا که متوسط ریل گذاری در گذشته ۲۵ متر بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان این ماه شاهد رسیدن ریل گذاری به ایستگاه ۱۸ (لاله) باشیم، ادامه داد: عملیات احداث ایستگاه ۹ تا پایان آذرماه به پایان می رسد و در این ایستگاه مسافرگیری صورت می گیرد و همچنین ایستگاه ۱۱ (میدان ساعت) که قبلا تعطیل بود، اخیرا پیمانکار آن مشخص شده و پس از پیش پرداخت به وی، به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان اینکه تا پایان دی ماه، عملیات اجرایی در ایستگاه سه راهی امین به پایان می‌رسد، تصریح کرد: متأسفانه در این ایستگاه با بدعهدی آموزش و پرورش در تملک ایستگاه روبرو شدیم وگرنه این ایستگاه تا پایان شهریورماه امسال قابل بهره برداری بود.

وی با بیان اینکه سقف چندین ایستگاه از ایستگاه‌های مترو تبریز تا پایان سال به اتمام می رسد و عملیات ریل گذاری نیز متناسب با آن پیش می رود، ادامه داد: ریل گذاری داخل ‌دپوی لاله از ابتدای دی ماه آغاز می شود.

مولوی در ادامه از پیشرفت ۸۵.۶ درصدی خط یک مترو تبریز خبر داد و افزود: همچنین پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع عملیات حفاری نیز در خط دوم متروی تبریز اجرایی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به قطار تبریز - میانه اشاره کرد و گفت: قبلا مقرر شده بود که ایستگاه پایانی این خط در ائل گلی واقع شود که این مسئله موجب تخریب این ایستگاه می شد اما اکنون این ایستگاه به خاوران و سپس به ایستگاه راه آهن تبریز متصل می شود که در میان راه می توان ایستگاه ترمینال تبریز را به این خط متصل کنیم.

وی در این خصوص اظهار کرد: اتصال این خط به شهرک خاوران موجب توسعه این شهرک و ارتباط آسان با شهر می شود و همچنین این طرح دارای توجیه اقتصادی است.

مولوی در ادامه از آغاز مطالعه خط پنجم متروی تبریز و حومه (شهر جدید سهند - خسروشهر - تبریز) خبر داد.

وی همچنین در ادامه از جابجایی ماهانه ۳۰۰ هزار مسافر در متروی تبریز خبر داد و گفت: این رقم در اصفهان یک میلیون مسافر، در شیراز یک و نیم میلیون مسافر و در مشهد سه میلیون مسافر است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز در بخش دیگر سخنانش، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون مسعود پزشکیان، شهاب الدین بیمقدار، محمدحسین فرهنگی، معصومه آقاپور و سایر نمایندگان در بحث پیگیری فاینانس به متروی شهری تبریز قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار