گام های بلند استانداری همدان در راه توسعه دیار هگمتانه

همدان (پانا) - پنج سال پیش در چنین روزهایی با حکم وزیر کشور سکان مدیریت استان همدان از محمدعلی آزاد به محمدناصر نیکبخت واگذار شد و استاندار جدید در چارچوب اهداف دولت تدبیر و امید گام های بلندی برای توسعه اقتصادی، عمرانی و فرهنگی دیار هگمتانه برداشت.

کد مطلب: ۸۶۹۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
گام های بلند استانداری همدان در راه توسعه دیار هگمتانه

به گزارش ایرنا، به گواه کارشناسان و بر اساس داده های آماری، عملکرد محمدناصر نیکبخت استاندار همدان با وجود برخی انتقادات جزئی که لازمه عملکرد هر مدیری است، در مجموع موفق بوده و وی توانسته است رضایت جامعه و طیف های مختلف سیاسی و اقتصادی را جلب کند.
ارتقای رتبه همدان در دریافت تسهیلات رفع موانع تولید، میزبانی متعدد از وزیران و مسئولان رده بالای دولتی و اخذ موافقت های مناسب، نشست های متعدد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همدان و تهران، رشد واگذاری مناصب و مسئولیت های اداری به بانوان، توجه و علاقه مندی به ورزش با هدف نشاط افزایی جوانان، سپردن مسئولیت ها به مدیران با تجربه و امتحان پس داده و اهتمام فراوان به تکمیل طرح های نیمه تمام بخشی از تلاش های پنج ساله و به ثمر نشسته نیکبخت در مسیر رسیدن همدان به توسعه پایدار است.
از دیگر سو تکمیل راه آهن تهران - همدان، تکمیل سه سد و 9 مجتمع آبرسانی، رشد 26 درصدی تعداد واحدهای فعال تولیدی، گازدار شدن 994 روستا و انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح، توسعه گردشگری و میزبانی از 2 رویداد بزرگ جهانی گردشگری در سال 2018 نیز بخش دیگری از کارنامه موفق وی در همدان است.
پس از توجه به مشکلات تولیدی، صنعتی و خدماتی به عنوان چرخه اصلی اقتصادی استان همدان، نیکبخت با هدف رسیدن به اقتصادی پویا، رفع موانع تولید را در اولویت قرار داد؛ گامی مهم که نتیجه آن، تحسین فعالان اقتصادی و صنعتی را برانگیخت.
نیکبخت برای تحقق این هدف و استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی نیمه فعال که می توانند سهم قابل توجهی از بار اقتصادی کشور را بر دوش بکشند، کارگروه های تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید استان را با جدیت فعال کرد تا چرخ به خواب رفته تولید دوباره به حرکت در آید.
در این بین آنچه که بیش از همه باید مد نظر قرار گیرد، حفظ و فعال تر کردن واحدهای تولیدی موجود است که برغم شرایط تحریم همچنان پابرجا مانده و از چرخه اقتصاد کشور کنار نکشیده اند.

*** فضای توسعه همدان توسط استاندار فراهم شد
شهردار همدان در ارزیابی عملکرد نیکبخت گفت: فضای رشد، توسعه و پیشرفت همدان توسط محمدناصر نیکبخت استاندار دیار هگمتانه فراهم شده و وی در شاخص های پیگیری، برنامه ریزی، ارتباط با نمایندگان مجلس و وزارتخانه ها گام های بزرگی برداشته است.
عباس صوفی تاکید کرد: استاندار همدان از موفق ترین استانداران کشور ارزیابی می شود و عملکرد خوب و قابل قبولی در بخش های مختلف داشته است.
وی با اشاره به سابقه درخشان مدیریتی استاندار همدان، بیان کرد: نیکبخت از بدنه وزارت کشور بوده و همه رده ها را طی کرده و در بدنه این وزارتخانه موفق عمل کرده است.
صوفی با بیان اینکه نیکبخت هماهنگی های زیادی را در رده های میانی و بین مدیران ایجاده کرده که قابل تقدیر است، افزود: فضای استان همدان، فضای همدلی و همراهی است و همه مردم و مسئولان به این نتیجه رسیده اند که همدان باید توسعه یابد.
شهردار همدان تاکید کرد: با تغییرات ایجاد شده در دوره مدیریتی نیکبخت، در حوزه های مختلف فضای رشد و توسعه فراهم شد و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

*** نیکبخت گامهای بزرگی برای پیشرفت صنعت برداشت
مدیرعامل مجتمع فولاد ویان با تشریح عملکرد استاندار همدان در حوزه اقتصادی و صنعتی، گفت: نیکبخت عملکرد خوبی در استان داشته و گامهای بزرگی برای پیشرفت صنعت برداشته است.
مجتبی حاجی شفیعی افزود: نیکبخت از موفق ترین استانداران این دیار بوده و کاری های بزرگی برای پیشرفت صنعت، اقتصاد و گردشگری استان کرده است.
وی با بیان اینکه زمانی که مجتمع فولاد ویان تاسیس می شد، نیکبخت تصدی معاونت برنامه ریزی استانداری همدان را بر عهده داشت، اضافه کرد: اشتغال بیش از یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع حاصل حمایت های وی در زمان تصدیگری معاونت برنامه ریزی استانداری همدان بود.
حاجی شفیعی با اشاره به اینکه نیکبخت حمایت های خود را از صنعت هرگز دریغ نکرده است، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار برای استان و برخورد صمیمانه با مردم مهمترین مولفه های شخصیتی استاندار است.
وی ادامه داد: همدان استانی است که ظرفیت های بسیاری برای پیشرفت دارد و به دلیل شاخصی هایی همچون نزدیکی به تهران و آب و هوای خوب، می تواند به سرعت شاخص های توسعه و پیشرفت را ارتقا دهد.
حاجی شفیعی با بیان اینکه نیکبخت در حوزه عملکرد نمره 18 را از 20 کسب می کند، افزود: اقدامات استاندار همدان را می توان الگویی برای دیگر مدیران دانست چرا که وی در همه امور پیگیر و در حل مشکلات صنعتگران مدافع حقوق تولیدکننده بود.
مدیرعامل مجتمع فولاد ویان، حمایت استاندار از مدیران را به عنوان مهمترین رویکرد در جهت پیشرفت استان برشمرد و این فرایند را موجب دلگرمی و پیشبرد سریع امور ارزیابی کرد.

*** نیکبخت با حمایت از گردشگری مسیر توسعه را فراهم کرد
مدیرعامل هتل کتیبه همدان نیز اظهار داشت: استاندار همدان با حمایت از بخش خصوصی به خصوص در توسعه گردشگری مسیر پیشرفت را برای این استان فراهم کرد.
رامبد صداقت افزود: حمایت بالایی که وی از بخش خصوصی در راستای پیشرفت استان داشت موجب شد زیرساخت های توسعه استان به خوبی فراهم شود.
وی با بیان اینکه انقلاب هتل سازی در همدان در دوره تصدی گری نیکبخت رخ داد، اضافه کرد: پیگیری مستمر برای دستیابی به نتیجه مناسب، از مهمترین ویژگی ها و خصوصیت های استاندار همدان است.
صداقت با بیان اینکه استاندار همدان نمره 18 را در مدیریت استان از 20 کسب می کند، افزود: امیدواریم استان همدان در آینده با انتخاب استاندار قوی و ادامه روند فعلی بتواند در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی پیشتاز باشد.
وی تاکید کرد: به طور یقین برگزاری اجلاس ها و رویدادهای گردشگری همدان را یکی از رکن های مهم گردشگری خواهد کرد.

*** استانداری که گره از صنعت گشود
یکی از جوانان کارآفرین و عضو کارگروه اشتغال همدان نیز اظهار داشت: نیکبخت با دلسوزی پیگیر مسایل و مشکلات استان بود و در جهت رفع مشکلات کارآفرینان و صنعت گران تلاش کرد.
امید صالحی افزود: استاندار همدان دلسوزانه پای کار بوده و مواردی را در کارگروه اشتغال دیدیم که چگونه مشکل صنعت گران را با جدیت رفع کرده و گره از پای صنعت همدان گشود.
وی پیگیر بودن را مهمترین نقطه قوت نیکبخت بیان و اضافه کرد: اگر همدلی بیشتر شود و مسئولان سازمان ها و ادارات دلسوزانه وظایف خود را انجام و مدیران به جوانان بها دهند، آینده روشنی در انتظار استان همدان خواهد بود.
صالحی افزود: جا دارد به عنوان نماینده سمن ها از زحمات استاندار همدان و تلاش ها و خون دل خوردن های وی تشکر کنم و امیدوارم رویکرد مدیریتی استان پس از وی نیز مثبت و در جهت پیشبرد توسعه همدان باشد.

*** عملکرد استاندار همدان را نمی توان زیر سوال برد
سرپرست روزنامه کار و کارگر همدان نیز عملکرد استاندار همدان را خوب ارزیابی کرد و گفت: نیکبخت عملکرد خوبی دارد هرچند برخی به آمار اشتغال وی انتقاداتی دارند، اما این موجب نمی شود که عملکرد وی را زیر سوال برد.
حسین غلامی با بیان اینکه ارتباط خوب استاندار همدان با وزرا و مدیران مرکز از نقاط قوت وی در زمان تصدیگری مدیریت استانداری است، افزود: نفوذ و ارتباطی که وی در تهران داشت در پیشبرد برنامه ها تاثیرگذار بود.
سرپرست روزنامه کار و کارگر همدان ادامه داد: نیکبخت سه روز از طول هفته را برای پیشرفت امور در تهران با مدیران بخش های مختلف دیدار دارد که اثرات مثبت آن به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه استاندار همدان نمره 18 را از 20 نمره کسب می کند، اضافه کرد: آینده استان روشن و رو به پیشرفت است؛ اگر استاندار بعدی ادامه دهنده راه نیکبخت باشد و با تهران ارتباط خوبی برقرار کند.

*** نیکبخت دلسوزانه برای همدان وقت گذاشت
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این ارتباط گفت: عملکرد استاندار همدان در طول خدمت مثبت ارزیابی می شود؛ چرا که در حوزه های مختلف به خصوص اشتغال و سرمایه گذاری تلاش زیادی کرده و همگان شاهد زحمات وی بوده ایم.
حمید بادامی افزود: نیکبخت دلسوزانه برای استان وقت گذاشت و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ اشتغال را تک رقمی کرد و این به دلیل تلاش های شبانه روزی وی و حمایت از تولید به دست آمده است.
بادامی با بیان اینکه استان همدان نسبت به دیگر مناطق کشور بهتر اداره شده است، بیان کرد: نیکبخت در حوزه مدیریت استان نمره 16 را از 20 نمره کسب می کند و صاحب نظر بودن وی و ارتباط خوب با مرکز از مهمترین نقاط قوت کاری او به شمار می رود.
نایب رئیس شورای اسلامی همدان با اشاره به اینکه همدان ظرفیت های توسعه و پیشرفت را دارد، افزود: دستیابی به شاخص های توسعه پایدار در همدان وجود دارد اما اینکه چه کسی پس از نیکبخت مدیریت استان همدان را برعهده بگیرد نیز مهم است؛ چرا که توسعه به این بستگی دارد که چه کسی و با چه رویکرد و اولویتی استان را مدیریت کند.
وی تاکید کرد: همدان در چند سال گذشته رشد قابل توجه و چشمگیری داشته که ملموس است و این رشد و توسعه به خصوص در مدیریت شهری چشمگیر ارزیابی می شود.
مدیرعامل شرکت صنایع تبدیلی الوند نیز در این زمینه به ایرنا گفت: نیکبخت یکی از شاخص ترین استانداران کشور است چرا که هیچ استانداری به اندازه وی از تولید حمایت نداشته است.
بهزاد دادگر اضافه کرد: وی خدمات بی شائبه ای به صنعت و تولید استان داشتند و وجود نیکبخت در کنار تولید و رفع موانع به خصوص حل مشکلات بانکی موثر بود.
وی با بیان اینکه در پنج استان کشور کارخانه دارد، افزود: اما در هیچ استانی حمایتی که استاندار همدان از بخش تولید کرده است، مشاهده نشده است.
مدیرعامل شرکت صنایع تبدیلی الوند افزود: صلابت، حمایت و ارتباطات خوب نیکبخت با مسئولان کشوری و وزرا، بی نظیر و نظارت و پیگیری وی در بخش های مختلف، قابل تقدیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار