معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

اعزام 30 هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردوهای راهیان نور

اهواز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال 30 هزار دانش‌آموز خوزستانی در قالب کاروان‌هایی، به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی اعزام شوند.

کد مطلب: ۸۶۹۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 30 هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردوهای راهیان نور

مهدی رفیعی‌دهکردی اظهار کرد: همه ساله برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و در راستای تقویت هویت ملی و اسلامی دانش‌آموزان، اردوهای راهیان نور برگزار می‌شوند.

وی افزود: این اردوها به نوعی از بهترین اردوهای تربیتی و در حقیقت یک نوع آموزش میدانی برای دانش‌آموزان ما هستند.

رفیعی بیان کرد: براساس توافق انجام شده، سهمیه خوزستان برای سال جاری 30 هزار نفر اعلام شده است. قرار بود اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور پیش از اربعین آغاز شود اما با توجه به اینکه هر ساله در اربعین با مراجعه شدید مردم به مرزها روبه‌رو هستیم. امسال به دلیل همزمانی اعزام دانش‌آموزان به این اردوها با ایام اربعین، هنوز اعزام دانش‌آموزان شروع نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده، جلسات لازم با مسئولان مربوطه برگزار و دستورالعمل اردوها نیز ابلاغ شده است. همه هماهنگی‌ها انجام شده است و منتظر ابلاغ سپاه ولی عصر(عج) هستیم تا اعزام دانش‌آموزان را شروع کنیم.

وی تصریح کرد: درخصوص زمان آغاز اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد. پس از آن اعزام‌ها تا 15 اسفندماه ادامه پیدا می‌کند. در این مدت اعزام دانش‌آموزان به اردوها در یک دوره به دلیل امتحانات دی‌ماه متوقف می‌شود و اگر هنوز کسی باقیمانده باشد، اعزام این افراد از فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

رفیعی‌دهکردی خاطرنشان‌کرد: تعداد دانش‌آموزان موجود در کاروان‌ها مختلف است، ممکن است در یک شهرستان یک کاروان حتی شامل 10 اتوبوس شود و در شهرستان‌های کوچک که جمعیت دانش‌آموزی کوچکتری دارند، طبیعتا تعداد افراد در کاروان‌ها کمتر است.

وی افزود: اردوهای راهیان‌نور از لحظه حرکت جلسات توجیهی دارند. در مسیر حرکت مبلغ و مربی همراه کاروان هستند. در طول مسیر نیز برنامه‌های تربیتی برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود. در پادگان‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان نیز برنامه‌های مختلفی مانند نمایش صحنه‌هایی از جنگ، مانور و بازدید از یادمان‌های شهدا در نظر گرفته می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: این اردوها به عنوان یک برنامه با محتوا و تربیتی برگزار می‌شوند. شاید اگر از دانش‌آموز درباره کتاب درسی که خوانده است سوال شود چیز زیادی به یاد نیاورد اما همین دانش‌آموز اردویی که رفته است را هرگز فراموش نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این اردوها برنامه‌هایی هستند که توام با تحرک، انتخاب و تنوع هستند و در سال‌های قبل بسیاری از دانش‌آموزان از این اردو ابراز رضایت داشتند.

اردوی راهیان نور دانش آموزی همه ساله با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس، معرفی الگو ها و اسطوره های ارزشی دفاع مقدس ، تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان دوران دفاع مقدس با نسل جوان امروز و همچنین معرفی و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار