فاطمه مهاجرانی: برای اولین بار در المپیادجهانی نجوم رتبه اول را کسب کردیم

تهران (پانا)‌- رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان وزارت آموزش و پرورش خبر داد تیم المپیاد نجوم ایران با 6 طلا و 3 نقره رتبه اول جهان را برای اولین بار کسب کرده است.

کد مطلب: ۸۶۹۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه مهاجرانی: برای اولین بار در المپیادجهانی نجوم رتبه اول را کسب کردیم

فاطمه مهاجرانی با حضور در نشست استودیو الفبا گفت: «امروز افتخارآفرینی فرزندان را در المپیاد نجوم و اخترفیزیک در چین داشتیم که رتبه اول جهان را کسب کردند و بعد از آن کشورهای روسیه و چین رتبه کسب کردند.»

او ادامه داد: «۶ مدال طلا و ۳ مدال نقره در این المپیاد کسب شد. در تیم های A و B به ترتیب ۵ و ۴ نفر شرکت داشتند. المپیاد نجوم با یک سابقه ۱۰ تا ۱۵ ساله دوزادهمین دوره خود را برگزار کرد که زاده شده از المپیاد فیزیک است.»

مهاجرانی افزود: «امسال به دلیل برگزاری المپیاد زیستشناسی میزبانی برگزاری المپیاد نجوم را نپذیرفتیم اما ایران ظرفیت بالایی برای برگزاری المپیادها را دارد.»

او افزود: «هدی غلامی‌زاده اعزامی ایران بود که توانست مدال و کاپ بهترین رصد را به دست آورد و سومین نفر جهان در المپیاد نجوم امسال معرفی شود.»

رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «نجوم یکی از المپیادهایی است که با آسمان ارتباط و نگاه معرفتی دارد لذا این افتخار‌آفرینی برای ما باعث خوشبختی است.»

مهاجرانی افزود: «برگزاری المپیاد یک مسیر طولانی است. قریب به ۱۸ ماه طول کشید تا دانش آموزان در المپیاد شرکت کردند. تعداد رصد بالای آنان باعث خوب درخشیدن در المپیاد نجوم امسال بود.»

او گفت: «دانش آموزان شرکت‌کننده در المپیادها استادان خوبی دارند و سال‌های قبل هم مدال‌آور بودند. تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فضایی منعقد کردیم که این سازمان ۵۰ رصدخانه دارد و می تواند به تکرار این تجربه کمک کند.»

رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: «امسال برای اولین بار ایران این رتبه را کسب کرده است و باید این رتبه‌ها را نگه داشت.»

مهاجرانی از درخشش دانش آموزان متوسطه دوم در این المپیاد خبر داد و گفت: «بچه هایی که رتبه کسب کرده‌اند از استان یزد و تهران و از بیشتر از مدارس استعدادهای درخشان بودند.»

رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان افزود: «مهاجرت دانش‌آموزان المپیادی ریشه در شغل، شانیت اجتماعی و نگاهشان به آینده دارد. هرچه به بچه ها حس وطن‌دوستی بدهیم ارزش‌های اصیل بیشتر منتقل می‌شود.»

او افزود: «مجموعه اندیشکده دانش‌پژوهان جوان افتتاح شده است تا بچه‌های المپیادی را نگه دارد. در واقع آثار این دانش‌آموزان جمع‌آوری می‌شود.»

مهاجرانی گفت: «باید برای تقویت هویت ملی در دانش‌آموزان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است کار شود.»

رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: «باید برنامه‌های فرهنگی و شغلی برای این دانش‌آموزان داشته باشیم.»

او درباره امتیازاتی که برای دانش‌آموزان المپیادی در نظر گرفته‌ شده است افزود: «مدال‌های طلای کشوری برای افرادی است که اسامی آنان به بنیاد نخبگان اعلام شده است و عضو بنیاد می‌شوند. این دانش‌آموزان معافیت کنکوری می‌گیرند و برای پسران المپیادی که رتبه کسب کرده‌اند در سربازی و شغل‌شان وضع بهتری خواهند داشت.»

مهاجرانی گفت: «ایران بالای ۷۰۰ مدال در تمام المپیاد های شش‌گانه کسب کرده و در المپیاد نجوم بیشتراز ۹۰ مدال، و در المپیاد زیست‌شناسی ۷۶ مدال کسب شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار