برنده بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان : دغدغه من کودک و نوجوان است

کارگردان فیلم «بروا» در آستانه آغاز فیلم دوم

تهران (پانا) - پرنیا کاظمی‌پور برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان به زودی پیش‌تولید فیلم دوم خود را آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۹۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برنده بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان :  دغدغه من کودک و نوجوان است

پرنیا کاظمی‌پور کارگردان فیلم «بُروا» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا از آغاز دومین فیلم بلند خود خبر داد و گفت:این فیلم بیشتر درباره کودک است، نه برای کودک. مخاطب فیلم بیشتر بزرگ‌ترها هستند .

وی درباره مراحل تولید فیلم دوم خود گفت: برای این فیلم تهیه‌کننده دارم و فعلا برای پروانه ارائه شده است.

کاظمی‌پور افزود: اگر همین روزها پروانه صادر شود تلاش می‌کنیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

این فیلمساز امسال (97) با نخستین اثر بلند سینمایی خود به نام «بُروا» در سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرد و توانست جایزه بهترین کارگردانی آثار داستانی سینمای ایران را از آن خود کند. فیلم «بُروا» همچنین در بخش «جلوه‌گاه امید» این جشنواره به دلیل آموزش کودکان و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان اثر برگزیده قوه قضائیه کشور شناخته شد.

برنده پروانه زرین بهترین کارگردانی سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پاسخ به این پرسش که آیا خود را فیلمساز کودک و نوجوان می‌دانید می‌گوید: دغدغه من کودک و نوجوان است. به طور کلی دوست دارم درباره کودکان و زنان کار کنم چون قشر آسیب‌پذیرتری هستند و جامعه ما نیازمند کار فرهنگی بیشتری در این حوزه‌هاست ولی نمی‌توانم نام خودم را فیلمساز کودک بگذارم.

کارگردان «بُروا» به محض دریافت پروانه ساخت، وارد مرحله پیش‌تولید فیلم دوم خود خواهد شد.

پرنیا کاظمی‌پور فیلمساز جوانی است که امسال با نخستین اثر بلند سینمایی خود به نام «بُروا» در سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرد و با همین نخستین حضور خود در جمع بزرگان سینمای کودک ایران درخشید و توانست جایزه بهترین کارگردانی آثار داستانی سینمای ایران را از آن خود کند. فیلم «بُروا» همچنین در بخش «جلوه‌گاه امید» این جشنواره به دلیل آموزش کودکان و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان اثر برگزیده قوه قضائیه کشور شناخته شد.

«بُروا» داستان کودکی از روستاهای دیار کردستان است که می‌خواهد بزرگ‌ترها باورش کنند و برای رسیدن به این خواسته به تلاشی خستگی‌ناپذیر دست می‌زند و در این راه نوعی دگرگونی در نگاه و انتخاب مسیر را تجربه می‌کند.

کاظمی‌پور با ابراز تمایل در استفاده از موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی و مسائل روانی زنان و کودکان گفت: زنان و کودکان در همه جای دنیا و خصوصا در جوامع جهان سوم آسیب‌پذیرتر هستند. گزارش‌های مکرری که هرسال از کودک‌آزاری، کودکان بدسرپرست و مشکلات زنان در کشورمان منتشر می‌شود نشان از ضعف فرهنگی و خلاء قانونی در این بخش دارد و من تلاش می‌کنم با ساخت فیلم در این زمینه‌ها سهمی در ایجاد قوانین حمایتی و حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی برای زنان و کودکان کشورمان داشته باشم. اینها موضوعاتی است که شب‌و روز فکر مرا به خود مشغول می‌کند و مایلم به هر نحوی که بتوانم به مسولان امور کمک کنم تا به داد زنان و بچه‌های این سرزمین برسند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار