رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استان خبرداد:

کشف و ضبط پرندگان کمیاب  در شهرستان نهبندان

نهبندان (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: تعداد 5  بهله پرندگان شکاری بالابان  توسط ماموران نیروی انتظامی و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان کشف و ضبط شد

کد مطلب: ۸۶۹۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف و ضبط پرندگان کمیاب  در شهرستان نهبندان

محمدکاظم شکرگزار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: ماموران نیروی انتظامی با مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی سواری که در مسیر زابل به بندرعباس در حال تردد بود ، در بازرسی از آن موفق به کشف و ضبط 5 بهله پرنده شکاری بالابان شده و یک نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

وی افزود:این 5 قطعه پرنده در حالتی کشف شدند که به طرز بسیار ماهرانه ای مهار شده و چشمان آنها توسط کلاه مخصوصی پوشانده شده بود و شاه پرهای بال و دم این پرندگان نیز چسب زده شده بود .

شکرگزار اظهار داشت: با این وجود و به دلیل اینکه در داخل خودروی سواری حمل می شدند و مدتی را در این شرایط نامناسب بسر میبردند هنگام انتقال به اداره حفاظت محیط زیست مشخص شد دو قطعه از این پرندگان از ناحیه پا و انتهای منقار دچار آسیب شده اند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان بیان داشت : در حال حاضر این پرندگان در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ، به گونه ای که حداقل استرس به انها وارد شود تیمار و مراقبت می شوند.

وی گفت: تلاش شده تا چسبهای شاه پرهای آنها با آب ولرم و مراقبت کامل که حداقل آسیب به شاه پرها وارد شود تمیز شود و تغذیه آنها نیز علی رغم مقاومت پرندگان انجام شود.

وی در ادامهـ‌ه اظهار کرد : در خصوص آماده سازی هرچه سریعتر آنها برای رها سازی در زیستگاه طبیعی ، اقدامات لازم صورت گرفته اما به نظر می رسد همه 5 قطعه پرنده با توجه به شرایط موجود ،امکان بازگشت به طبیعت را نداشته باشند ولی تمام سعی و تلاش ممکن انجام خواهد شد تا در صورت نیاز به مراقبت کوتاه مدت از دامپزشکان و متخصصین امر در جهت بازگرداندن آنها به طبیعت کمک گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار