تربیت انسان‌های مؤمن و انقلابی و ترویج نشاط مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است

کرمانشاه (پانا) - در یک نشست صمیمی، مدیرکل، معاونان پرورشی و تربیت بدنی و معاونان پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق24گانه آموزش و پرورش استان با امام جمعه محترم استان، آیت الله علما دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۶۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت انسان‌های مؤمن و انقلابی و ترویج نشاط مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است

آیت الله علما، ضمن تسلیت رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در این نشست به اهمیت تربیت و تهذیب تاکید کرد و افزود: آن چیزی که موجب می‌شود انسان از دانش و علم استفاده صحیح کند، تربیت و تهذیب است.

حجت الاسلام والمسلمین علماء افزود: نظام اسلامی با نظام های دیگر در دنیا در این تفاوت دارد که نظام اسلامی تعلیم را با تربیت دینی و اسلامی یکی می‌کند و وحدت می بخشد، لذا به همین جهت کار متولیان فرهنگی و مذهبی سنگین است و البته ثواب آن هم بیشتر است.

وی گفت پرورش و تربیت انسانهای انقلابی و مومن تکلیف انسانی و الهی است و اینکه ما بتوانیم دانش‌آموزان را به نحو خوب هدایت کنیم که در مسیر صحیح زندگی قرار بگیرند، اجرش معنوی و بی پایان است.

حجت الاسلام والمسلمین علماء بر ساخت انسان کامل طبق دستورات دین مبین اسلام تاکید داشت و تصریح نمود در دنیای پر از هیاهوی امروز باید در پر رنگ کردن مباحث دینی و فرهنگ اسلامی کوشا باشیم و با هوشیاری کامل در خنثی کردن حیله های دشمنان نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: روحیه نشاط و شادابی در مدارس و در میان جوانان باید تقویت گردد و نباید پرورش و کار تربیت دانش آموزان مختص مربیان پرورشی باشد، بقیه دبیران هم می توانند دقایقی از کلاس را به تربیت و کار پرورشی اختصاص دهند.

وی گفت: دانش آموزان بوسیله شما در مدارس با دین و نماز بیشتر آشنا می‌شوند و این کار شما ثواب اخروی دارد اگر دانش آموزان با اهداف و اهمیت انقلاب، آشنایی لازم را پیدا کنند و بدانند که برای این انقلاب چه خون‌هایی داده شده و چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌ایم به یقین در راه حفظ دستاوردهای نظام کوتاهی نخواهند کرد.

در پایان نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله علما برگزار شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار