برگزاری جشنواره تجربیات برتر مدارس

ارومیه(پانا)-جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۹۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره تجربیات برتر مدارس

کارشناس مسئول سنجش مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه از برگزاری جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی با هدف شناسایی و کاربست الگوهای موفق ارزشیابی پیشرفت تحصیلی خبر داد.

کارشناس مسئول اداره سنجش و ارزشیابی در گفتگو با کارشناس روابط عمومی این مدیریت اظهار داشت: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی در دو محور برای مدیران و معاونین مدارس و همچنین معلمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: به استناد بندهای سوم و هفتم ماده 19 این سند، اصلاح نظام ارزشیابی برای تحقق پیشرفت تحصیلی با استفاده از راهکارهای علمی و مشارکت فرهنگیان یک ضرورت است.

صمد نژاد گفت: محور اول این جشنواره، تجارب سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین، تکوینی و پایانی) منطبق با آئین‌نامه‌ها و محور دوم آن ابتکارات فردی و حرفه‌ای مدیران و معاونین مدرسه و معلمان را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد:با ابلاغ سند تحول بنیادین رویکردی نوین و انتظارات جدید از آموزش و پرورش مطرح شده است، لذا متناسب با همین تغییرات، لزوم بازنگری و تغیر در شیوه‌های سنجش و ارزشیابی از آموخته‎‌های دانش‌آموزان نیز لازم و ضروری اجتناب‌ناپذیر است.

رضا صمد نژادخاطر نشان کرد: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی به دنبال این است که تجربیاتی که در زمینه ارزشیابی در سطح مدارس وجود دارد را شناسایی کرده و سپس به عنوان الگو برای بهره مندی سایر فرهنگیان در سطح مدارس سراسر کشور معرفی کند و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد سنجش و ارزشیابی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار