شیراز میزبان اجلاس دبیران کل کشورهای آیسسکو

شیراز (پانا) - اجلاس بین المللی دبیران کل کشورهای عضو ISESCO صبح امروز در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز گشایش یافت.

کد مطلب: ۸۶۹۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شیراز میزبان اجلاس دبیران کل کشورهای آیسسکو

اجلاس آیسسکو با هماهنگی های انجام شده توسط کمیسیون ملی آیسسکو در ایران، همکاری دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در روزهای 20 و 21 آبان ماه جاری در محل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام واقع در شیراز برگزار می شود.

اجلاس دبیران کل آیسسکو در کیفیت تحقیق و ایجاد شبکه پیوسته علمی در سطح کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مهم بوده و زمینه ساز سیاست گذاری های صحیح علمی و همکاری ثمربخش آتی میان دانشگاه ها و دانشمندان حوزه های مختلف موضوعی در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی است.

آیسسکو پس از تصویب اساسنامه در یازدهمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در سال 1361 خورشیدی برای هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی تأسیس شد.

مقر آیسسکو در رباط پایتخت مراکش قرار دارد و 57 کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

این سازمان تاکنون مبادرت به گشایش دو دفتر منطقه‌ای در شارجه (امارات متحدهٔ عربی) و تهران (دی ماه 1381) کرده است.

هم اکنون، عباس صدری عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو است.

از مهمترین دستاوردهای برگزاری این اجلاس، معرفی دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در 20 سال اخیر به منظور تاثیر گذاری بر جامعه بین المللی و ایجاد ارتباط با متخصصان و دانشمندان کشورهای دنیا است.

این اجلاس در راستای ارتقاء سطح دانش و ظرفیت دانشگاه ها، به افزایش همکاری میان دانشگاه های کشورهای عضو و تشویق برای تبادل تجارب، اطلاعات و برنامه ها در زمینه های آموزشی، علمی و فناوری و همچنین حمایت و ارتقاء سطح پژوهش علمی در راستای نیاز دانشگاه های کشورهای عضو منجر خواهد شد.

با توجه به هدف ISC در خصوص زمینه سازی برای سیاستگذاری های صحیح علمی در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی، این اجلاس زمینه لازم برای معرفی ظرفیت و پتانسیل کشور، دریافت بورس های تحصیلی و فرصت های مطالعاتی برای پژوهشگران در راستای افزایش مشارکت های بین المللی فراهم خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار