10کیلوگرم زعفران برای نخستین بار در آذربایجان غربی برداشت شد

مهاباد (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت: برای نخستین بار در آذربایجان غربی، 10 کیلوگرم زعفران در مزارع این شهرستان برداشت شد.

کد مطلب: ۸۶۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
10کیلوگرم زعفران برای نخستین بار در آذربایجان غربی برداشت شد

سعید خدایی مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ افزود: این مقدار زعفران در 1.7 هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شده است که پیش بینی می شود سال آینده این مقدار افزایش بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه امسال با بهره برداری از این مزرعه برای 60 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی انجام شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه زعفران یک محصول کم آب بر است و کشت این محصول به کشاورزان توصیه می شود.


خدایی، شرایط خاکی و آب و هوای شاهین دژ را برای کشت زعفران بسیار مستعد دانست و عنوان کرد: در بخش شهرک کشاورز زمین های مناسبی برای کشت زعفران شناسایی و کارشناسی شده است.


خدایی اظهار داشت: با هدف صرفه جویی مصرف آب در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محصول تولیدی، افزایش سطح زیر کشت زعفران از برنامه های این مدیریت است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ گفت: نیاز آبی زعفران سه هزار متر مکعب است که با توجه به شرایط آب و هوایی و مقدار پراکنش بارندگی در منطقه پبش بینی می شود نیاز آبی زعفران برای این مناطق کمتر از میزان فوق هم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار