بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی 7 آذرماه در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می شود

تبریز (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از برگزاری بیستمین مانور زلزله و ایمنی با موضوع " مدرسه ایمن- جامعه تاب آور" همزمان با سراسر کشور در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۹۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی 7 آذرماه در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می شود

صمد علیزاده در جلسه هماهنگی مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اظهار کرد: همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با منظور ارتقاء آمادگی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی در برابر زلزله بر اساس تفاهم نامه مشترک فی مابین وزارت خانه های آموزش و پرورش، کشور، علوم و همچنین صدا و سیما و جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

وی با بیان این که با توجه به اسناد بین المللی در خصوص ضرورت بهبود تاب آوری، تغییراتی در برنامه مانور از سال 94 صورت پذیرفته است، ادامه داد: در همین راستا و به منظور ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور، مدارس ایمن به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران استفاده می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: با توجه به نتایج ارزیابی اثربخش اقدامات انجام شده در سنوات گذشته و ضرورت ارتقاء میزان آمادگی دانش آموزان و مردم برای مواجهه با اثرات زلزله تا پایان سال 1404 به سطح مطلوب ، امسال بیستمین مانور سراسری زلزله با موضوع " مدرسه ایمن- جامعه تاب آور " روز چهارشنبه 7 آذرماه در مدارس برگزار می شود.

لزوم آموزش نحوه پناه گیری صحیح و خروج ایمن در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه بیان کرد: استان آذربایجان شرقی یکی از استان های زلزله خیز است و این موضوع، اهمیت برگزازی مانور زلزله و لزوم ارتقاء آمادگی دانش آموزان و مردم برای کاهش اثرات زلزله را دوچندان می کند.

طاهر علمی بر اجرای مانور زلزله و ایمنی در تمامی مدارس استان تاکید کرد و افزود: دانش آموزان باید در قالب این مانور، نحوه پناه گیری صحیح و خروج ایمن را یادبگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار