معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

سه هزار و چهار صد نفر جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شدند

بوشهر(پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شده است.

کد مطلب: ۸۶۹۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سه هزار و چهار صد نفر جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شدند

عبدالناصر غلامی بیان داشت: در این سه سال بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شده است که در قالب سهمیه دانشگاه فرهنگیان، استخدام آزاد و حق التدریس آزاد براساس ضوابط و مقررات مربوط در مناطق ۱۸ گانه استان ساماندهی شده اند.

غلامی گفت : جذب این تعداد علاوه بر اینکه سهم بسزایی در اشتغال جوانان جویای کار "براساس شاخص بومی " داشته است تا حدود زیادی کمبود نیروی انسانی آموزش وپرورش در مناطق ۱۸گانه آموزشی استان که ناشی از بازنشستگی و افزایش دانش آموز است را جبران کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود : براساس ساماندهی ضابطه مند نیروی انسانی در سطح مدارس که یکی از شاخص های مبنایی اخذ ردیف استخدامی است سعی بر آن است تا کمبود نیروی انسانی در سال های آتی مدیریت شود و سهمیه بیشتری برای استان اخذ شود.

غلامی گفت : مناطق آموزشی جم، دیر، کاکی، بردخون، ریگ، خارک، سعد آباد به دلیل نیروی انسانی موجود، ورودی نیرو در نقل و انتقالات تقریبا به صفر رسیده است .

غلامی تصریح نمود : مناطق آموزشی عسلویه، خارک، کنگان و دیلم که در گذشته دارای کمبود شدید نیرو بوده اند مانند اکثر مناطق آموزشی به سطح قابل قبولی از تراز نیروی انسانی رسیده اند.

غلامی خاطر نشان کرد : ثبت نام و پذیرش۵۴۰ نفر سهمیه استان بوشهر در دانشگاه فرهنگیان در مهر ۹۷ در کنار پذیرش بیش از ۳۰۰ نفری استخدام آزاد نوید بخش تحول در منابع انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۵۸ نیرو در حال تحصیل یا آماده آموزش مهارت در دانشگاه فرهنگیان هستند خاطر نشان کرد : این تعداد نیرو از مهر سال ۹۸ وارد مدارس خواهند شد.

غلامی به ارایه آموزش ضمن خدمت در جهت کیفیت بخشی آموزشی و توانمند سازی نیروی انسانی برای همکاران اشاره کرد و افزود: در بازه زمانی شروع سال ۹۵ تا شهریور سال ۹۷، حدود سه میلیون نفر ساعت آموزش با حضور مولفین و مدرسین کشوری و استانی ارایه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقایسه سهمیه اختصاص داده شده به استان در طی سال های اخیر نشان از رشد قابل توجهی در این خصوص دارد اضافه کرد: سهمیه دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۴ تعداد ۶۶ نفر، در سال ۹۵ تعداد ۳۰۰ نفر، در سال ۹۶ تعداد ۵۴۵ نفر، در سال ۹۷ به حدود ۹۴۵ نفر افزایش یافته است و هم چنین درسهمیه استخدام آزاد نیز از ۲۶ نفر در سال ۹۵ به ۲۹۷ نفر در سال ۹۶ و حدود ۵۴۰ نفر در سال ۹۷ افزایش سهمیه داشته ایم.

غلامی گفت : کمبود نیروی انسانی به دلیل افزایش شمار بازنشستگان در سال‌های اخیر در تمام کشور مشهود بوده است و این روند تا سال ۱۴۰۴ کماکان ادامه خواهد داشت لیکن سهمیه های اخذ شده برای استان در طی سه سال گذشته توازن لازم را نسبت به بازنشستگان در هر سال دارد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح نمود : با برنامه ریزی لازم و مجوز ساماندهی کلی به مناطق آموزشی با شعار نه به کلاس بدون معلم و دسترسی آسان به آموزش، مجوز سازماندهی کلی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی در دوره متوسطه از طرف کمیته برنامه ریزی صادر شد ودر نهایت مقرر شد در جهت پوشش کمبود نیروی انسانی مجوز لازم در جهت تمدید خدمت نیروهای در شرف بازنشستگی متقاضی ارئه خدمت داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار