معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشوردر اهواز:

کاهش فعالیت کانون‌های گرد و خاک در خوزستان

سال آبی خوب در انتظار کشور است

اهواز (پانا)- معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشور امروز در اهواز، گفت: با توجه به پیش بینی بارش های خوب برای سال جاری و مرطوب شدن زمین انتظار داریم کانون های گرد و خاک کم فعالیت شده و روزهای آلوده کمتری نسبت به سال گذشته در خوزستان داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۶۹۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش فعالیت کانون‌های گرد و خاک در خوزستان

عابدینی در همایش و هفتمین کارگاه آموزشی بین‌المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و خاک که در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: سازمان هواشناسی کشور از سال ۱۹۷۵ میلادی مرکز RTC را در تهران راه اندازی کرد.

وی افزود: تا کنون ۱۴۷ دوره در کشورهای مختلف برگزار شده است و با ریاست پرهیزگار در سازمان هواشناسی کشور، آموزش نیروی انسانی در اولویت قرار گرفت و از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۳۵ دوره RTC برگزار شده است.

عابدینی تصریح کرد: نزدیک به ۱ میلیون ساعت آموزش به صورت های، بدو خدمت، پودمانی، کارگاه های آموزشی و آموزش منطقه ای یا RTC( آموزش بین المللی) برگزار شده است که نشان دهنده همت ویژه سازمان هواشناسی کشور در تربیت نیروی انسانی است.

معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشور، ضمن اشاره به این نکته که پدیده گرد و خاک از سال های دور در خوزستان وجود داشته است، بیان کرد: این پدیده در ۱۵ سال اخیر روند افزایشی داشته و به همین دلیل استان خوزستان را مرکز ملی گرد و خاک کشور قرار دادیم و فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرده ایم.او افزود: اهواز باید به مرکز بین المللی و منطقه ای در این امر تبدیل شود.

عابدینی با تشریح برنامه های سازمان هواشناسی در استان خوزستان، گفت: نصب سنجنده های گرد و خاک، نصب شیت سنج خورشیدی، به روز رسانی رادار هواشناسی که نخستین رادار کشور نیز می باشد از اقداماتی است که انجام خواهد شد.

معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشور اظهار امیدواری کرد: امسال طبق آمار سازمان هواشناسی، بارش های خوبی در کشور و بخصوص در خوزستان داشته باشیم. بارش های پاییزی بیش از حد نرمال و زمستانی با بارش های در حد نرمال خواهد بود.

وی با تاکید بر این نکته که سال آبی خوبی در انتظار ما است، افزود: با توجه به مربوط بودن زمین و پوشیدگی های مناسب، میزان گرد و خاک نسبت به سال گذشته کاهش و کانون های گرد و خاک کم فعالیت خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار