در مهرماه سال جاری رخ داد:

مرگ 12 نفر در حوادث کار مازندران

سقوط از بلندی؛ بیشترین علت مرگ در حوادث کار

ساری (پانا) - 12 نفردر مهرماه سال جاری در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد مطلب: ۸۶۹۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مرگ 12 نفر در حوادث کار مازندران

به نقل از روابط عمومی اپزشکی قانونی مازندران، در مهر ماه سالجاری 12 مرد در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه بامدت مشابه سال قبل که 8 نفر بود به 12 نفر افزایش داشته است و از این تعداد 9 نفر متاهل و مابقی مجرد بوده‌اند.

بیشترین آمار تلفات حوادث کار در شهرستان‌های تنکابن و بهشهر هر کدام با 3 و شهرهای آمل، بابلسر، ساری، سوادکوه، نور و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوتی ثبت شده است.

سنین 41 تا 50 سال با 5 مود دارای بیشترین فوتی و سنین 31 تا 40 و 21تا 30 هر کدام با 2 فوتی و بیش از 61 و کمتر از 20 هر کدام با یک فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ در حوادث کار

بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در مهر ماه سالجاری 6 مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 6 مورد نیز برق گرفتگی می باشد.

افزایش 3 درصدی مصدومین ناشی ار حادثه کار

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 88 نفر مصدوم شامل 84 مرد و 4 زن ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این خصوص با اعلام اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، تأکید کرد: «ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده، از مهمترین راه‌کارها برای کاهش حوادث ناشی از کار است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار