با تلاش متخصصان پارک علم وفناوری ؛

کودهای زیستی سازگار با طبیعت در البرز تولید شد

البرز (پانا)- ربانی ، رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به تلاش متخصصان پارک علم وفناوری البرز گفت: متخصصان یک شرکت دانش بنیان،2 نوع کود زیستی برای بهبود عملکرد خاک و گیاهان تولید کردند.

کد مطلب: ۸۶۹۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کودهای زیستی سازگار با طبیعت در البرز تولید شد

ربانی، رئیس پارک علم و فناوری البرز افزود: کود زیستی «ازته» و« هیومیک اسید» 2محصول مهم شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز است که می تواند در پیشگیری از آلودگی خاک، تقویت آن و رشد گیاهان موثر واقع شود.

وی گفت: این 2محصول به لحاظ کیفی با نوع خارجی خود برابری می کند، اما به لحاظ هزینه برای کشور مقرون به صرفه است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز افزود: همچنین این 2 نوع کود به لحاظ کیفیت ، زیستی و عملکردی نسبت به مشابه داخلی دارای مزیت بالایی است.

وی گفت: این محصولات در کشورهای هند، استرالیا، چین و هلند تولید می شود که هزینه خرید و واردات آنها به مراتب بالا است.

وی تصریح کرد : کود های«ازته» و« هیومیک اسید» ساخت شرکت دانش بنیان البرز از سازمان خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی گواهینامه ثبت دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: کود «ازته یک لیتری» ساخت شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز یک کود زیستی ، ارگانیک و منحصر به فرد است که با تولید انواع آنزیم ها، اسیدهای آلی، آمینواسیدهای ضروری، انواع هورمون ها و محرک های رشد، ویتامین ها، مواد پیش نیاز ساخت پروتئین ها، کربوهیدرات ها، لیپیدها و اسید های نوکلوئیک، موجب تسریع و افزایش جوانه زنی، ریشه زایی و گلدهی گیاهان می شود.

ربانی گفت: محصول «هیومیک اسید» نیز بر پایه سویه های میکروبی خاک زی محرک رشد گیاه تولید شده و حاوی فرولاسیون جدیدی از هیومیک اسید غنی شده با عناصر غذایی ضروری مانند نیتروژن و پتاسیمو گوگرد است.

وی افزود: استفاده مناسب از این محصول می تواند موجب افزایش حاصل خیزی خاک، بهبود رشد گیاه و افزایش کیفیت و مقدار محصول شود.

رئیس پارک علم و فناوری البرز در خاتمه گفت: همچنین این فرآورده به عنوان فعال کننده جمعیت زیستی خاک ، نقش مهمی در بهبود کیفیت زیستی خاک ایفا می کند .

وی در ادامه گفت : شرکت تعاونی تولیدی راهبر زیست فناور تولید کننده این 2 محصول، یک واحد زیست فناور فعال در زمینه تولید کودهای زیستی و ترکیبات محرک رشد گیاهان به شمار می آید که فعالیت خود را از سال 93 با استقرار در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز کرد.

ربانی با اشاره به اینکه اکنون 125 شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری البرز فعال هستند که مورد پذیرش و حمایت قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار