معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج :

مشکل آب شرب ، احداث درمانگاه و داروخانه شبانه روزی در شهر گرمدره رفع خواهد شد

البرز (پانا) - سیروس شفقی، معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در حاشیه نشست بررسی فرصت ها و چالشهای شهر گرمدره گفت : با حفر یک حلقه چاه و ورود آن به مدار شبکه و همچنین صدور مجوز احداث درمانگاه شبانه روزی و تبدیل یک داروخانه به حالت شبانه روزی در شهر گرمدره موافقت شد.

کد مطلب: ۸۶۹۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مشکل آب شرب ، احداث درمانگاه و داروخانه شبانه روزی در شهر گرمدره رفع خواهد شد

​ سیروس شفقی ، معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در حاشیه نشست بررسی فرصت ها و چالشهای شهر گرمدره که با حضور محمدزاده عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی، نمایندگان محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرگرمدره،اعضای شورای اسلامی شهر گرمدره و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات این نشست پرداخت و اظهارداشت: اولین موضوع به تعیین تکلیف حریم راه آهن در محدوده شهر گرمدره اختصاص داشت که سالیان طولانی است مردم این منطقه با آن مواجه بودند و با توجه به اینکه 106 قطعه در مجاورت راه آهن واقع شده و 93 مورد آن اعیانی است، مقرر شد تا در راستای استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور در مقطع (امیرکبیر - تاجبخش) محمدزاده ،عضو هیأت مدیره راه آهن ظرف مدت 2 هفته نسبت به اعلام مکتوب حذف ضوابط حریم در محدوده فوق اقدام و همچنین متعاقباً در راستای امکان احداث بنا، وفق ضوابط مجاورین در طرح تفضیلی مصوب با اخذ مجوز کمیسیون ماده 5 استان، اقدام بعدی معمول گردد.
فرماندار شهرستان کرج افزود: همچنین مقرر شد تا در راستای اجرای طرح دیوار حایل راه آهن شهر گرمدره با 4 متر ارتفاع درطول و حدود هزار و 200 متر جهت حفظ پاشنه و زیرساخت ریل و همین طوراحتمال خسارات مجاورین در مشخصات فنی محاسبه شود.
وی افزود: علاوه بر این تصمیم گیری شد تا به موازات آن نیز در خصوص امکان واگذاری معوض اراضی به شهرداری جهت واگذاری به مالکین این اراضی و حریم در اختیار شهرداری، جهت تمهیدات آتی و رعایت حریم های آتی راه آهن، بصورت فضای سبز از طریق نمایندگان محترم مجلس پیگیری لازم صورت گیرد.
معاون استاندارالبرز گفت: موافقت اصولی با صدور مجوز احداث درمانگاه شبانه روزی و درخواست داروخانه داران جهت تبدیل به یک داروخانه شبانه روزی در شهرگرمدره نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.
شفقی همچنین با با بیان اینکه برون رفت از قیف ترافیکی در ورودی استان در منطقه و شهر گرمدره نیز یکی از مطالبات دیرینه شهروندان است، افزود: روند اجرایی شدن طرح تعریض لاین شمالی و جنوبی و از بین بردن قیف ترافیکی این محدوده نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه برای اجرایی شدن آن 5 میلیاردتومان هزینه نیاز بوده که اداره کل راهداری2.5 میلیاردتومان آن را تأمین اعتبار خواهد کرد و 50 درصد مانده مابقی را نیز برای اجرایی شدن کار فرماندار کرج متعهد شد تا از طریق کمیته بعدی برنامه ریزی شهرستان تصویب نماید.
وی افزود: در خصوص اجرای طرح دسترسی به جاده فردیس نیز مقرر شد تا در راستای کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران - کرج جلسه مشترک با ادارات در فرمانداری کرج تشکیل شود.
معاون استاندارالبرز در رابطه با پیگیری مشکل آب شرب شهر گرمدره نیز گفت: با حفر یک حلقه چاه و ورود آن به مدار شبکه که باید توسط آبفای استان انجام شود، در کوتاه ترین زمان ممکن از لحاظ کمی و کیفی شاهد بهبود آب شرب اهالی شهر گرمدره خواهیم بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار