کرج روی ویبره

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: کرج توسط گسل‌های فعال متعددی محصور شده و در منطقه‌ای با خطر لرزه‌ای بسیار بالا قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۶۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کرج روی ویبره

به گزارش ایسنا، احدالله احمدی پرگو در مراسم رونمایی از نقشه گسل‌های کرج که امروز شنبه 19 آبان در شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از وقع زلزله در کرج کل کشور را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: جمعیت زیاد و توسعه روز افزودن جمعیت کرج سبب می‌شود آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از وقوع زلزله در این شهر، کل کشور را درگیر کند، بنابراین برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله چاره‌ای جز بررسی دقیق وضعیت خطر و آسیب‌های لرزه ای و برگشت پذیری با کارکرد و توانمدسازی بهتر در شهر وجود ندارد.

این مسئول توضیح داد: طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه‌ای کرج که از دو بخش کلی تشکیل شده، سال 90 آغاز و تا چندی پیش ادامه داشت. براساس این مطالعات تحلیل خرابی ساختمان‌ها در زمان وقوع زلزله و تعداد مجروحین و کشته شده‌ها در سناریوی روز و شب قابل احصاء است. با استفاده از داده‌های این طرح امکان انجام عملکرد مناسب در قبل، حین و بعد از زلزله فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله مناسب با زلزله به دنبال تهیه طرح ساختارهای آسیب پذیری شهری، شناخت فضاهای تخلیه امن منطقه‌ای، شناخت راه‌های اضطراری، برنامه عملیاتی مراقبت‌های بهداشتی و ایجاد سیستم خود امدادی و توسعه آمادگی مردمی برای مشارکت و مدیریت بحران در یک بحران واقعی هستیم که تا یایان سال انجام می‌شود، بدون شک شهرداری کرج در پروژه‌های عمرانی و شهری خود از جمله طرح بازآفرینی شهری از مطالعات صورت گرفته استفاده خواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری کرج به ضرورت تشکیل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: لایحه تشکیل این سازمان تهیه شده و به زودی به شورای شهر ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار