ماجرای جراحی گوش الاغی و چشم گربه‌ای

تهران (پانا) - رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت اخیرا در فضای مجازی تبلیغات وسیعی برای جراحی زیبایی گوش الاغی و چشم گربه ای انجام می شود، جراحان پلاستیک و زیبایی این کار را نمی کنند و افراد غیرمتخصص در این موضوع دخیل هستند.

کد مطلب: ۸۶۹۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای جراحی گوش الاغی و چشم گربه‌ای

به گزارش ایرنا، آرش بیژنی در محل انجمن جراحان پلاستیک افزود: افراد غیرمتخصص و ناکارآمد در فضای مجازی تبلیغات زیادی برای انجام جراحی های زیبایی، تزریق ژل، بوتاکس و غیره انجام می دهند که گمراه کننده است.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تصریح کرد: این افراد غیرمتخصص در آرایشگاه ها و مطب ها اقدام به جراحی می کنند که عواقب بسیار خطرناکی برای بیمار به همراه دارد و اکنون به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.
به گفته بیژنی، مشاهده می شود که این افراد کارگاههای گروهی در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی برگزار می کنند که شناخته شده نیست.
وی افزود: بینی همچنان پیشتاز و صدرنشین عمل های جراحی زیبایی در کشور است و بعد از آن جراحی های پلک، شکم و پروتز کردن نیز بیشترین مراجعه کنندگان را دارند.
وی گفت: جراحی بینی باید بعد از سن 17 سالگی انجام شود و قبل از این سن عوارض جدی برای بیمار دارد.
وی اظهار داشت: بیژنی ادامه داد: وی با بیان اینکه آمارهای رسمی در مورد جراحی های پلاستیک و زیبایی در کشور وجود ندارد، افزود: تمام تعرفه اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارای کد استاندارد است و پزشک نیز پول خود را از بیمارستان می گیرد و زیرمیزی در این حوزه وجود ندارد.
بیژنی اضافه کرد: فردی که می خواهد عمل زیبایی انجام دهد باید قبل از آن به روانپزشک مراجعه کند، زیرا اگر کوچکترین مشکل روانی داشته باشند، معضل بزرگی برای جراحی محسوب می شود.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در مورد نوسانات ارز و ارتباط آن با تجهیزات زیبایی، گفت: افزایش ارز باعث شده در مورد تجهیزات این حوزه با مشکل مواجه شویم.
بیژنی افزود: به عنوان مثال چندی قبل یک عمل جراحی شکم انجام می دادم و نیاز به نخ داشتم که بسیار بی کیفیت بود. در گذشته نخ های مصرف شده برای جراحی شکم از اروپا و آمریکا وارد می شد که اکنون با افزایش ارز، این نخ ها از هند و چین می آید و کیفیت مطلوب ندارد. مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در این زمینه راهکارهایی را اتخاذ کنند.
حامد باطنی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ادامه این نشست، اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی ایران را در دنیا مطرح دانست و گفت: استقبال خوبی از طرف افراد خارجی برای انجام عمل جراحی زیبایی در ایران می شود و فقط به خاطر قیمت های مناسب نیست بلکه کیفیت مورد توجه است. البته بیشتر متقاضیان از کشورهای نزدیک هستند.
این پزشک، در مورد تقاضا برای تغییر چهره نیز اظهار داشت: از نظر علمی نمی توان چهره فردی را به شکل فرد دیگر درآورد، این روزها برخی نوجوانان به مطب های زیبایی مراجعه کرده و خواستار تغیییر چهره خود شبیه به یک فرد سلبریتی و مشهور هستند و جراحان آنها را قانع می کنند که این کار را نکنند.
بیژنی از مردم خواست آگاهی خود را در مورد جراحان پلاستیک و زیبایی بالا ببرند و خود را برای انجام عمل به دست افراد غیرمتخصص نسپارند.
نجات حسینی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست گفت: بسیاری از افراد تصور می کنند با انجام لیپوساکشن آنها تا آخر عمر لاغر می مانند در حالی که اینطور نیست، هدف از انجام این عمل زیباسازی است. وزن فردی که لیپوساکشن انجام داده در صورت خوردن غذاهای زیاد و ورزش نکردن دوباره اضافه می شود.
حسینی ادامه داد: لیپوساکشن در کلینیک ها نباید بیش از 3 لیتر و در بیمارستانها بیش از پنج لیتر انجام شود، در حالی که در فضای مجازی تبلیغات مختلفی در مورد انجام این عمل از 10 تا 20 لیتر صورت می گیرد که غیرقانونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار