قاسم میرزایی نیکو تاکید کرد:

شهردار جدید تهران باید چهره‌ای ملی باشد

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، بابیان‌اینکه شهردار جدید تهران حتما باید چهره‌ای ملی باشد رفع مشکلات پایتخت را تنها از طریق تشکیل اتاق فکر جامع امکانپذیر دانست.

کد مطلب: ۸۶۹۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شهردار جدید تهران باید چهره‌ای ملی باشد

به گزارش خانه ملت، قاسم میرزایی نیکو با اشاره به ویژگی‌های فردی و فنی که شهردار جدید تهران باید از آن برخوردار باشد، گفت: شهردار تهران با شهردار سایر کلان شهرها متفاوت است و حتما باید چهره‌ای ملی باشد و بتواند تعامل خوبی با تمام ارگان‌ها و مجمع‌های فعال در حوزه مدیریت شهری داشته باشد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهردار جدید تهران باید بتواند هزینه و فایده مطلوبی برای شهرداری ایجاد کند و با تشکیل اتاق فکر جامع، شهر را از وضعیت کنونی که دارد، نجات دهد.

رفع مشکلات حوزه شهری پایتخت ارتباطی با تحریم‌ها ندارد

وی تصریح کرد: مشکلات کنونی تهران اعم‌از ترافیک سرسام‌آور که باعث تشدید روزبه‌روز آلودگی هوا شده است یا ترمیم بافت‌های فرسوده و ممانعت از بروز حوادث غیرمترقبه ارتباطی با تحریم ندارد و باید از طریق اتاق فکری که باید تشکیل شود، مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد شورای شهر در رسیدگی به حوزه مدیریت شهری، تاکید کرد: شورای شهر نیز بجای اینکه به این مشکلات رسیدگی کند و به ارائه راهکار بپردازد، درگیر انتخابات شورا یا نبود شورا یا عزل و نصب‌های معاونان است.

شهردار تهران باید از تخصص عمرانی برخوردار باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است در انتخاب شهردار جدید تهران مورد توجه قرار گیرد، این است که فردی باید در این سمت فعالیت کند که شهر را به خوبی بشناسد و از تخصص و تحصیلات مرتبط با عمران و آبادانی برخوردار باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی که در دوره قبل شهرداری به عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح بود در زمان تحریم عملیاتی می‌شود، یادآورشد: اگر مدیران حوزه شهری بتوانند در سرمایه‌گذاران داخلی این اطمینان را ایجاد کنند که اجرای پروژه‌های شهری از سودآوری کافی برای آنها برخوردار است، می‌توانند در رفع مشکلات حوزه شهری نقش موثری داشته باشند، از سوی دیگر شرکت‌های کوچک در لیست تحریم قرار نمی‌گیرند، بنابراین می‌توانند عضوهای خود را از دیگر کشورها پیدا کنند و در این صورت دیگر نیازی به مشارکت کارتل های بزرگ نیز نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار