حضور اولین دانش آموز یزدی در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک

یزد (پانا) - محمد صدرا حیدری فارغ التحصیل دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی دوره دوم به منظور شرکت در دوازدهمین دوره مسابقات جهانی المپیاد نجوم و اختر فیزیک در شهر پکن چین حضور دارد.

کد مطلب: ۸۶۹۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور اولین دانش آموز یزدی در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک

"بهرام حیدری"، ولی محمد صدرا حیدری، در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: فرزندش از اواخر دوران ابتدایی به نجوم و رصد علاقه داشته و از پایه دهم بطور جدی و حداکثر ۱۲ ساعت در روز به مطالعه می پرداخته است.
او در مورد اساتید پسرش گفت: از مدال آوران سالهای گذشته بهره میگرفته و از آنجائیکه از آمادگی خوبی برخوردار بوده؛ اساتید وی کسب مدال، توسط محمدصدرا را پیش بینی کرده بودند. همچنین نامبرده در شب های متعددی با حضور در مناطق کویری یزد امور رصدی خود را انجام می داده است.

بهرام حیدری که از مهمترین مشوقین و مشاورین پسرش نیز بود افزود: "محمد صدرا" اولین مدال آور طلای نجوم و اختر فیزیک تاریخ یزد، اولین یزدی عضو تیم ملی و سومین دانش اموز یزدی است که در المپیادهای جهانی در رشته های مختلف شرکت داشته است.

او خاطرنشان کرد: المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک از 12 تا 20 آبان با شرکت 45 تیم از 40 کشور در شهر پکن چین در حال برگزاری می باشد.
وی در مورد شرایط کنونی فرزندش بیان داشت: تاکنون طی ۵ روز گذشته ۳ نوع آزمون (تئوری، رصد و تحلیل داده) برگزار شده که منتظر اعلام نتایج داوران هستند.
گفتنی است، "محمد صدرا حیدری" هم اکنون دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار