در راستای توسعه ورزش دانش آموزی در مدارس;

تفاهمنامه همکاری آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز امضاء شد

تبریز(پانا)- تفاهمنامه همکاری آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز در راستای توسعه ورزش دانش آموزی در مدارس صبح امروز در محل شهرداری تبریز امضا شد.

کد مطلب: ۸۶۹۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تفاهمنامه همکاری آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز امضاء شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در جلسه مشترک آموزش وپرورش استان با شهردار کلانشهر تبریز در راستای توسعه ورزش دانش آموزی در مدارس استان گفت: هماهنگی بین بخشی به بهبود فرایند منجر می شود و با بیان اینکه اصل در جهان، تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: توسعه اتفاق نمی افتد مگر با سرمایه گذاری در اموزش و پرورش.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه برای فرهنگ سازی و تبدیل رفتار اجتماعی بایستی روی آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، خاطر نشان شد: همیار پلیس و کاشت 36 اصله نهال در مدارس استان در راستای احداث فضای سبز و بازخورد مثبت آن در جامعه مثالی از این نوع سرمایه گذاری بهینه است.

پاشایی با تاکید بر اینکه انتخاب شهرداران مدارس به زودی به بهبود عملکرد در نظافت مدارس کمک می کند، تکمیل هرچه سریع تر دهکده ورزش دانش آموزی در جهت کمک به سلامت جسمی و روحی شهروندان خواستار شد.

وی در پایان اذعان داشت، سرمایه گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت باعث می شود در کوتاه ترین زمان، بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

جامعه آموزش دیده عامل تضمین امنیت و آرامش در جامعه

ایرج شهین باهر نیز در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: بسترسازی، اقدامات ماندگار و برنامه ریزی بلند مدت در جامعه با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش اتفاق می افتد.

شهردار کلانشهر تبریز با بیان اینکه بایستی از اقدامات تزیینی و زودگذر بپرهیزیم، افزود: توسعه کشور با اقدامات زیربنایی ممکن است.

وی آموزش شهروندی را یکی از رسالت های مهم و اساسی شهرداری عنوان کرد و گفت: جامعه آموزش دیده عامل تضمین امنیت و آرامش در جامعه است.

شهین باهر سلامت شهروندی و ایجاد نشاط اجتماعی را بعنوان رویکرد های مورد هدف با همکاری آموزش و پرورش برشمرد و بر تحقق ان تاکید کرد.

توسعه ورزش در مناطق بی بضاعت

سعید نیکوخصلت نیز بر توسعه شهر در گرو سرمایه گذاری در نیروی انسانی اشاره داشته و تاکید کرد: توسعه ورزش دانش آموزی در مناطق بی بضاعت رویکرد اصلی ما است.

عضو شورای شهر تبریز گفت: ما بایستی در ورزش سیاست زدایی کنیم و قرار گرفتن ورزش همگانی در بطن جامعه یکی دیگر از رسالت های ما است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای اسلامی کلانشهر تبریز اظهار داشت: بایستی در ورزش صرفا برد و باخت وجود نداشته باشد بلکه توسعه اخلاق و تربیت مدنظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قرارداد آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با شهرداری تبریز در حوزه ورزش و بهداشت دانش آموزان در 8 ماده تنظیم و امضا شد.

این تفاهمنامه در راستای عمل به منشور حقوق شهروندی، تحقق اهداف سلامت دانش آموزان مدارس و به منظور ماموریت های مندرج در قوانین و مقررات مربوط به سلامت و بهداشت جامعه، همچنین کمک به تحقق ماموریت های تربیتی و آموزشی شهروندان از طریق دانش اموزان در سطوح مختلف سنی و نیز هدایت و استفاده بهینه از ظرفیت های ایشان در ورزش همگانی بطور عام و توسعه بهداشت و سلامت آنان به طور خاص به صورت مشارکت در ورزش مدارس و ارتقاء روحی و جسمی و معنوی ایشان موضوع بندی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار