تجمع ده‌ها نفر در اعتراض به تبعیض در پذیرش دانشگاه آزاد مقابل مجلس

تهران (پانا) - گروهی از داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که در هفته های اخیر نسبت به بلاتکلیفی خود تجمعات مختلفی را برگزار کرده اند ، این هفته هم برای چندمین بار به مجلس رفتند و خود را به دبیرخانه آنجا رساندند.

کد مطلب: ۸۶۹۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تجمع ده‌ها نفر در اعتراض به تبعیض در پذیرش دانشگاه آزاد مقابل مجلس

به گزارش ایرنا، داوطلبان علوم پزشکی که تعداد آنها کمتر از 100 نفر است امروز (شنبه ) در این تجمع از نمایندگان ملت خواستار رسیدگی به وضعیت تحصیلی خود شدند..
تعدادی از این داوطلبان با تحویل کارت ملی به دبیرخانه مجلس مراجعه کرده و خواسته های خود را برای ارائه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مکتوب کردند.
یکی از داوطلبان در محل به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت : با توجه به اهمیت موضوع ادامه تحصیل در جامعه و تشکیل کمیسیونی در مجلس برای حل مشکل تحصیلی ما در روز دوشنبه، به دنبال آن هستیم که به شکلی آرام و بدون تنش خواسته‌های خود را به گوش نمایندگان مردم برسانیم.
یکی دیگر از داوطبان علوم پزشکی که معتقد است حقوق او و دوستانش ضایع شده نیز گفت: چندین بار برای حل مشکل خود به واحدی که در آن ثبت نام کردیم و همچنین سازمان مرکزی دانشگاه مراجعه کردیم اما متاسفانه کاری برای ما انجام نشد.
وی افزود: مسئولان دانشگاه آزاد نسبت به وضعیت تحصیلی ما بی‌توجه هستند ، از این رو به نظر می رسد که فقط نمایندگان مجلس می توانند مشکل ما را حل کنند.
این داوطلب علوم پزشکی افزود: انتظار می رود تا پیش از تشکیل جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواسته های ما به آنها برسد و رسیدگی کنند.
یکی دیگر از این داوطلبان که هم اکنون در سالن مراجعین مجلس حضور دارد، به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: دانشگاه آزاد با بی‌توجهی به نمره قبولی هر داوطلب، برخی را پذیرفته و برخی دیگر را از تحصیل در این دانشگاه محروم کرده است.
وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه آزاد فقط به وضعیت 20 درصد داوطلبان رسیدگی کرده است و با ادعای اینکه مابقی داوطلبان صلاحیت علمی ندارند به هیچ کدام از سوالات مجلس برای حل مشکل ما پاسخ روشنی نمی دهند.
داوطلب معترض دیگر با بیان اینکه دانشگاه آزاد به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکرده است، مدعی شد، این دانشگاه با انتشار اطلاعیه‌هایی مبنی بر حل مشکل داوطلبان در فاصله های زمانی مختلف نه تنها مشکل را حل نکرد بلکه باعث شد تا آنها تصور کنند به سر کلاس می روند این درحالی است که این طور برداشت می شود هدف اصلی دانشگاه ایجاد تفرقه بین معترضین بود.
به گفته وی ، دانشگاه آزاد تا زمان کنونی هم هیچ تضمینی برای حل مسئله داوطلبان علوم پزشکی نداده است درعین حال که درمقابل تخلفات خود به هیچ نهادی هم پاسخگو نیست.
این داوطلب افزود: با وجود وعده‌های دانشگاه آزاد و اینکه من جزو پذیرفته شدگان آبان ماه هستم، اما هیچ یک از واحدهای این دانشگاه مرا ثبت نام نمی‌کند و به نظر میرسد که این رویکرد دانشگاه صرفا رفتاری تبلیغاتی و فرافکنی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار