بیش از 2400 نمونه گیری کیفیت کالا در آذربایجان غربی انجام شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: امسال 2 هزار و 439 مورد نمونه گیری کیفیت کالا از واحدهای تولیدی و محل های عرضه در شهرستان های مختلف استان انجام شده است.

کد مطلب: ۸۶۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 2400 نمونه گیری کیفیت کالا در آذربایجان غربی انجام شد

منصور جلایر مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی افزود: از این تعداد، یکهزار و 888 مورد نمونه گیری از واحدهای تولیدی و 551 مورد نمونه از بازار توزیع و عرضه بوده است.

وی اضافه کرد: 870 مورد از این نمونه گیری ها در آزمایشگاه‌های این اداره کل از واحدهای تولیدی انجام و از این تعداد، 729 مورد قبول و 141 مورد نیز رد شده است.

جلایر ادامه داد: از مجموع 93 نمونه مورد آزمون از بازار توزیع و عرضه در آزمایشگاه های این اداره کل نیز 54 مورد قبول و 39 مورد رد شده است.

وی بیان کرد: بیشتر کالاهایی که رد شده اند، در حوزه خوراک بوده و باید تولیدکنندگان و عرضه کنندگان درباره کیفیت این کالاها اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 513 مورد از آزمون های انجام شده در ارتباط با تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول استاندارد اجباری از گمرکات استان بود که در راستای تضمین کیفیت کالاهای ورودی به کشور و صادراتی به دیگر کشورها انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار