قاچاقچیان آذربایجان غربی بیش از 1.3 میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه(پانا)-مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: متهمان 2 پرونده قاچاق سیگار و لامپ های کم مصرف طی هفته گذشته در این استان به پرداخت یک میلیارد و 308 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

کد مطلب: ۸۶۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
قاچاقچیان آذربایجان غربی بیش از 1.3 میلیارد ریال جریمه شدند

محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه تعزیرات حکومتی خوی پس از ارجاع پرونده قاچاق 800 باکس انواع سیگار خارجی با استفاده از یک دستگاه خودروی سایپا، متهم را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 784 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


اقوامی افزود: قاچاق چهار هزار و 700 شعله لامپ کم مصرف «ال ای دی» از دیگر پرونده های هفته گذشته بود که به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز میاندوآب ارجاع شد.


وی ادامه داد: شعبه تعزیرات حکومتی متهم این پرونده را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 523 میلیون و 400 هزار ریال جزای نقدی محکوم کرد.


اقوامی بیان کرد: مقابله با قاچاق کالا و در نظر گرفتن شدیدترین مجازات ها برای عاملان قاچاق به ویژه لوازم خانگی از جمله برنامه های مهم اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی است.


مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قاچاق در شعبه های این نهاد 9 روز است که زمانی مناسب و استاندارد به شمار می رود.


اقوامی افزود: شعبه های مختلف اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی زمان رسیدگی به پرونده های قاچاق را در راستای حمایت از تولید و کالای داخل کاهش داده اند.


وی اضافه کرد: کاهش این زمان موجب شد تا در نیمه نخست امسال نزدیک به 100 درصد پرونده های ورودی به محاکم زیرمجموعه تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی مختومه و احکام لازم صادر شود.


مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: سیگار، پوشاک، لوازم یدکی خودرو، دارو و لوازم پزشکی از جمله مهمترین اقلام قاچاق کشف شده طی نیمه نخست امسال در استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار