مسقط پایگاه جدید اسرائیل برای دشمنی با ایران

تهران (پانا) - ناظران می‌گویند که دیدار اسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات و حمل ونقل اسرائیل از مسقط نشان دهنده تغییر در سیاست منطقه‌ای است.

کد مطلب: ۸۶۸۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مسقط پایگاه جدید اسرائیل برای دشمنی با ایران

کاتس اوایل هفته جاری برای طرح پیشنهاد پروژه خط راه آهن که اسرائیل را از طریق خلیج فارس به عمان و عربستان متصل می‌کند به مسقط سفر کرد.

بر اساس گزارش پرس‌تی‌وی او در جریان این دیدار خود خواهان توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس دربخش‌های غیر نظامی از جمله حمل و نقل، توریسم و ... شد.

این دیدار در راستای دیدارهای مقام‌های اسرائیلی از عمان بود که مهم‌ترین آن دیدار غیر‌منتظره چند هفته گذشته بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل از مسقط بود.

بر اساس این گزارش، در حالی که بسیاری بر این باورند که برخی از روابط بین اسرائیل با کشورهای عربی از قبل وجود داشته است، این ملاقات‌های رسمی نشانه یک سیاست جدید و کاملا خرابکارانه در منطقه است که مقاومت فلسطین و حامیان آن به ویژه ایران را هدف قرار داده است.

یواس گالانت، یک فرمانده سابق ارتش اسرائیل روز جمعه گفت که که اگر واقعیت را ببینید هیچ دلیلی ندارد که عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس با اسرائیل رابطه نداشته باشند.

او گفته است : «ما منافع مشترک و و یک دشمن مشترک داریم که ایران است و عربستان سعودی را تهدید می‌کند و به همین دلیل هیچ دلیلی وجود ندارد که ما در مسیر صلح در منطقه نباشیم.»

کاتس نیز دیدار خود از مسقط را در راستای توسعه روابط با کشورهای منطقه دانسته است.

از سوی دیگر رسانه های عربی این گمانه‌زنی را مطرح می‌کنند که این پیشرفت می‌تواند در راستای آنچه دونالد ترامپ برای توافق صلح بین اسرائیل و فلسطین دنبال می‌کند باشد.

گفته می‌شود که محمد بن سلمان، پادشاه سعودی از این سیاست حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار