فیلم‌های جذاب جشنواره فجر امسال؛ از متری شش و نیم تا ردخون

تهران (پانا) - در بین فیلم‌های سینمایی شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر سال ۹۷، به نظر می‌رسد چند فیلم بیشترین توجه‌‌ها را به سمت خود جلب کنند.

کد مطلب: ۸۶۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فیلم‌های جذاب جشنواره فجر امسال؛ از متری شش و نیم تا ردخون

به گزارش عصر ایران، با نگاهی اجمالی به فهرست فیلم‌های ساخته شده در سال۹۷، چند فیلم خاص را با توجه به سازندگان و بازیگران آن، می‌توان از باقی فیلم‌ها متمایز کرد.

تفریق

بعد از «خوک» حالا نوبت به «تفریق»‌ رسیده است. فیلم جدید مانی حقیقی که پریناز ایزدیار در آن نقش آفرینی می‌کند. این فیلم یک بازیگر اصلی مرد نیز دارد که هنوز انتخاب نشده است. «تفریق» دومین همکاری پریناز ایزدیار و مانی حقیقی بعد از فیلم «خوک» خواهد بود. پیش از این اعلام شده بود که ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده قرار است در این فیلم بازی کنند.

متری شش و نیم

اگر «ابد و یک روز» را دوست داشتید و در شمار تماشاگرانی بودید که به‌نظرشان «ابد و یک روز» یکی از بهترین ملودرام‌های اجتماعی سینمای ایران در سال‌های گذشته بود، منتظر از راه رسیدن «متری شش و نیم»‌ ساخته جدید سعید روستایی باشید. سعید روستایی که پس از موفقیت بیش از اندازه «ابد و یک روز» در جشنواره فجر مدتی سراغ ساخت فیلم نرفته بود، با «متری شش و نیم» به سینما برمی‌گردد. فیلمی که مانند اثر قبلیش موضوعی اجتماعی دارد و پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، ترکیب موفق فیلم «ابد و یک روز» قرار است در فیلم جدید روستایی هم این کارگردان را همراهی کنند.

ماجرای نیمروز 2؛ رد خون

در پی موفقیت «ماجرای نیمروز» که توانست نظر بسیاری از تماشاگران با طرز فکرها و عقاید مختلف موافق و مخالف را جذب کند،محمدحسین مهدویان ساخت سری دوم این فیلم را تحت عنوان «ردخون» آغاز کرده و هم اکنون مشغول فیلمبرداری هستند. هرچند خبری درباره موضوع این فیلم، به شکل رسمی منتشر نشده است اما «ماجرای نیمروز 2: رد خون»‌ گویا حول محور عملیات مرصاد و درگیری با منافقان در کردستان می‌گذرد. از مهرداد صدیقیان و احمد مهران فر دیگر خبری نیست و محسن کیایی و بهنوش طباطبایی از جمله بازیگرانی هستند که به فیلم اضافه شدند. در ابتدا الناز شاکردوست قرار بود در فیلم نقش‌آفرینی کند اما از همکاری در این پروژه انصراف داد.

ما همه با هم هستیم

فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. این خلاصه داستانی‌ست که برای فیلم منتشر شده است. می‌توان از همین حالا تصور کرد که در دستان کمال تبریزی فیلم چقدر کمدی خواهد شد. او استاد پنهان‌کاری‌ها و برملاسازی‌های بامزه این‌چنینی است. بی‌اغراق فیلم آخر کمال تبریزی یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های در دست ساخت است. لیست بازیگران فیلم تمام شدنی نیست: محمدرضا گلزار, مهران مدیری, مهناز افشار , لیلا حاتمی, ویشکا آسایش, جواد عزتی, هانیه توسلی, پژمان جمشیدی, مهران غفوریان، مانی حقیقی, سروش صحت, حسن معجونی و...

قانون مرفی

ساخته جدید رامبد جوان؛ آنطور که گفته شده است یک اثر اکشن کمدی است. به نظر می‌رسد «قانون مورفی» فیلمی مردانه باشد چرا که اکثر بازیگران اصلی آن مردانی هستند که تجربیات جالبی هم در عرصه کمدی دارند: سروش صحت، امیر جعفری، هادی کاظمی و البته امیر جدیدی که این روزها در سینمای ایران خوش می‌درخشد. باید منتظر ماند و دید که رامبد جوان این‌بار چه سورپرایزی برای تماشاگران تدارک دیده است. این فیلم قرار است در پاییز امسال در سینماهای سراسر کشور اکران شود.

طلا

آماده باشید که پرویز شهبازی با «طلا» در راه است تا مثل همیشه شگفت‌زده‌مان کند و جنسی از سینما را نشانمان دهد که خاص خود اوست و در سینمای ایران هم کمتر نظیرش پیدا می‌شود. شهبازی این‌بار برخلاف اکثر فیلم‌هایش که از بازیگران شناخته نشده یا کمترشناخته شده استفاده می‌کند یا نهایتا یک سوپر استار دارد، با بازیگران مطرح روز سینمای ایران کار کرده است. نام‌هایی چونطناز طباطبایی، نگار جواهریان، مهرداد صدیقیان و هومن سیدی در میان بازیگران دیده می‌شود.

زیر نطر

اولین فیلم مجید صالحی در مقام کارگردان که در مرحله تولید به سر می‌برد. رضا عطاران از جمله قهرمانان فیلم است و آزاده صمدی، امیر جعفری و مهران احمدی از دیگر بازیگران آن هستند. رامبد جوان و محمد شایسته تهیه‌کنندگی فیلم را به عهده دارند و اینطور که به‌نظر می‌رسد نباید انتظار یک فیلم کمدی کلیشه‌ای، دم دستی را از آن داشته باشیم هرچند که فیلم اول کارگردان محسوب می‌شود.

غلامرضا تختی

بهرام توکلی و سعید ملکان که پیش از این در فیلم «تنگه ابوقریب» با یکدیگر همکاری داشتند، امسال خبر از ساخت فیلمی درباره غلامرضا تختی، جهان پهلوان کشتی ایران دادند. از آنجایی که غلامرضا تختی، یکی از ورزشکاران محبوب و نماد پهلوانی در کشور ایران است و این فیلم قرار است به فهرست ژانر بیوگرافی سینمای ایران که تعدادشان اندک است، اضافه شود، می‌توان گفت که فیلم «غلامرضا تختی» یکی از ساخته‌های مهم امسال به حساب می‌اید.

فاز نخست این فیلم که مربوط به دوران کودکی این ورزشکار است، با بازی علیرضا گودرزی به پایان رسیده است.

مسخره‌باز

همایون غنی‌زاده، یکی از کارگردان‌های مشهور و موفق در دنیای تئاتر، با «مسخره باز» وارد سینما شده است. او اولین فیلم سینمایی‌اش را به تهیه کنندگی علی مصفا ساخته و بازیگران مطرحی چون هدیه تهرانی, فرهاد اصلانی, صابر ابر, بابک حمیدیان وعلی نصیریان در این فیلم بازی کرده‌اند. با سابقه‌ی درخشان این کارگردان و بازیگران محبوبش، احتمال حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

قسم

«قسم» دومین فیلم محسن تنابنده در مقام کارگردانی در سینما است که در مرحله فیلمبرداری به سر می‌برد. محسن تنابنده را که بیشتر با سریال کمدی «پایتخت» به یاد میاوریم، در دومین ساخته‌‌ی سینمایی‌اش به سراغ یک درام اجتماعی رفته است. نام این فیلم با بازی مهناز افشار و سعید آقاخانی قرار است به زودی تغییر کند.

شبی که ماه کامل شد

نرگس آبیار با کارگردانی «شیار 143» به شهرت رسید و یک مادر چشم‌ انتظار را به زیبایی به تصویر کشید و سپس به سراغ «نفس»، یک فانتزی کودکانه رفت. «نفس» در سال گذشته، به عنوان نماینده‌ی سینمای ایران به اسکار 2018 معرفی شد اما نتوانست به مرحله دوم بخش فیلم‌های خارجی اسکار راه یاید. نرگس آبیار در چهارمین ساخته‌اش به تهیه کنندگی همسرش، محمدحسین قاسمی، قرار است فیلمی درباره دختری از مناطق جنوب شهر تهران بسازد، دختری که درگیر عشق می‌شود اما مجبور به مهاجرت از ایران است. الناز شاکردوست نقش اصلی زن «شبی که ماه کامل شد» را در کنار هوتن شکیبا بازی می‌کند.

ناگهان درخت

فیلمبرداری فیلم جدید صفی یزدانیان، منتقد، مترجم و نویسنده سرشناس ایران به تهیه کنندگی پیمان معادی، بازیگر و کارگردان مطرح سینمای ایران به پایان رسیده است. قصه‌ی «ناگهان درخت» هم مانند «در دنیای تو ساعت چند است؟»، اثر قبلی صفی یزدانیان در سه دوره تاریخی روایت می‌شود. پیمان معادی, مهناز افشار, مهراب قاسم خانی و شقایق دهقان در این فیلم بازی می‌کنند و این اولین بار است که مهراب قاسم خانی به عنوان بازیگر با همسرش، شقایق دهقان همبازی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار