در گفت‌وگو با پانا

برخورد بهزیستی با کمپ‌های غیر مجاز ترک اعتیاد

تهران (پانا) - رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه تمامی کمپ‌های ترک اعتیاد باید خود را با شرایط آیین‌نامه‌های بهزیستی تطبیق دهند از برخورد با مراکز غیرمجاز خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برخورد بهزیستی با  کمپ‌های غیر مجاز ترک اعتیاد

فرید براتی سده در گفت‌وگو با پانا درباه تعداد مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد اظهار کرد: آماری از تعداد مراکز غیرمجاز در دست نیست و سازمان بهزیستی مسئولیتی در این زمینه ندارد چون فعالیت مراکز قانونی در حیطه وظایف ما قرار دارد.

وی با اشاره به تعداد مراکز مجاز ترک اعتیاد گفت: ۱۱۹۸ مرکز اقامتی میان‌مدت، ۳۴ مرکز اقامتی بلندمدت و ۱۷ مرکز مربوط به معتادان متجاهر در کشور وجود دارد که البته در زمینه معتادان متجاهر در کشور، ۶۲۰ مرکز با بهزیستی همکاری می‌کنند و فعال هستند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره برخورد با مراکز غیر مجاز گفت: برخورد با این مراکز از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود و مراکز غیر مجاز طبق مصوبه وزارت کشور باید خود را با ضوابط بهزیستی تطبیق دهند و مجوز بگیرند.

براتی سده درباره توانمندسازی معتادان بهبودیافته گفت: امسال در این زمینه ۱۴ مرکز توانمندسازی راه‌اندازی شده است که در این‌باره معتادان بهبود یافته از سوی مددکاران اجتماعی بعد از خروج از مراکز به حال خود رها نمی‌شوند و برای اشتغال آنها برنامه ریزی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار