برگزاری خلاقانه مراسم روز دانش‌آموز در دبستان پسرانه مهارت در شهر مشهد

تهران (پانا) - در دبستان پسرانه مهارت در شهر مشهد، مراسم روز دانش دانش‌آموز به نحوی خلاقانه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری خلاقانه مراسم روز دانش‌آموز در دبستان پسرانه مهارت در شهر مشهد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد آقاسی زاده مدیر دبستان پسرانه مهارت در مشهد، بااشاره به برگزاری مراسم باشکوه روز دانش‌آموز در مدرسه گفت: مدتی بود در مدرسه درباره آموزش عملی مهارت‌های اقتصادی به دانش‌آموزان و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های مدرسه در بین معلمان بحث و تبادل نظر می‌کردیم و دراین خصوص مطالعاتی داشتیم و از صاحبنظران راه‌های ممکن برای رسیدن به هدف را جویا می‌شدیم.

او افزود: در همین راستا، برنامه ریزی برای مراسم روز دانش‌آموز را آغازکردیم و طبق روال هرسال که در روز دانش‌آموز به دانش آموزان گیاه هدیه می‌دادیم، گیاه مقاومی برای خانه‌های آپارتمانی انتخاب کردیم گیاهی که می‌تواند در شرایط مطلوب، حتی چند سال در آب بماند، ریشه بزند، رشد کند و رونده باشد. برای تامین گلدان‌ها تصمیم گرفتیم با مشارکت دانش‌آموزان ضمن آموزش بازیافت به آن‌ها و کم کردن از تولیدِ زباله ، بطری‌های شیشه‌ای مورد نیاز را از آن ها خریداری کنیم.

آقاسی زاده در ادامه گفت: تکاپو و تلاشی وصف ناشدنی در بین دانش‌آموزان برای جمع آوری تعداد بیشتر بطری راه افتاده بود و تجربه کسب درآمد با فروش بطری که لذت خوردن آبمیوه‌اش هنوز باقی بود، برای آنان بسیار شیرین و بی نظیر بود.

مدیر دبستان پسرانه مهارت بیان کرد: روز ١٣آبان ماه ،دانش‌آموزان از دیدن هدایا بسیار شگفت زده شدند چراکه بطری هایی که با همت خودشان جمع آوری شده بود با تزیینی ساده تبدیل به گلدانی زیبا با گیاهی شده بود که می‌توانستند در اتاق خود در خانه از آن مراقبت کنند و منتظر ریشه زدن و بزرگ شدنش باشند.

آقاسی زاده در پایان گفت: اجرای این برنامه اهداف تربیتی ومهارتی همچون مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مدرسه ، آموزش نوعی کارآفرینی و کسب درآمد از لوازم بازیافتی، نگهداری از یک گیاه سبز و برنامه ریزی برای حال خوب یک موجود زنده و... را به همراه داشت و ما توانستیم با خلاقیت،مشارکت و مهارت آموزی مراسم روز دانش‌آموز رو با خوشحالی دانش‌آموزان و مشارکت خودشان در برنامه‌ها برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار